Jak na Facebooku w maju 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Goplana. Na miejscu drugim uplasował się producent ciastek dr Gerard, zaś podium zamknęła strona wafli Góralki. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?

Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Haribo Polska z mocnym spadkiem

W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Goplana, dr Gerard i Góralki. Miesiąc temu liderem był producent żelków Haribo Polska, ale marka zaliczyła mocny spadek w rankingu z miejsca 1. aż na 10-te. Goplana uzyskała 1,9 tys. interakcji, czyli o tysiąc więcej niż kolejna marka na podium.

To, co może niepokoić firmy produkujące słodycze, to spadki liczby obserwujących w tym kanale social media. 6 marek straciło fanów. Najwięcej Góralki (-804), Grześki (-329) oraz Haribo Polska (-274). Tracił też profil marki E. Wedel czy Krówka z Milanówka. W maju br. najaktywniejszymi profilami były Terravita i Lindt oraz TAGO. Niektóre z firmy zamieściły w całym miesiącu zaledwie po kilka wpisów.

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Goplana przedstawiający produkty jako źródło energii po treningu. Był to post promujący gorzką czekoladę tej firmy. Producenci słodyczy pozycjonowali swoje produkty w nawiązaniu do coraz ładniejszej pogody. Produkty miały być słodkim uzupełnieniem wypraw w plener. Na pierwszy rzut oka widać, że ranking najpopularniejszych wpisów praktycznie zdominowała Goplana. Na 13 najbardziej zauważalnych wpisów tej firmy 6 należało właśnie do niej.

Proównując dane majowe do rankingu z kwietnia br., zauważyć można, że zarówno Goplana, jak i dr Gerard czy Góralki to profile, które nieustannie utrzymują się na czele zestawienia. Największe spadki zanotowały strony Wawel (z 3. miejsca rankingu w kwietniu aż na 17-ste w maju) oraz Haribo Polska (spadek na miejsce 10. z pozycji lidera). Swoją 7. pozycję w tabeli utrzymał z kolei producent pierników z Torunia – firma Kopernik.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.