Jak na Facebooku w październiku 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Colian. Na miejscu drugim uplasował się dr Gerard, zaś podium zamknął profil Fabryki Cukierniczej Kopernik. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Colian, dr Gerard i Fabryka Cukiernicza Kopernik na podium
W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Colian, dr Gerard oraz Fabryka Cukiernicza Kopernik. Miejsce 1. zajęła marka Colian, która zachowała swoją pozycję z minionego miesiąca. Osiągnęła wynik 2,4 tys. interakcji, co oznacza, że względem poprzedniego rankingu poprawiła go o 1,3 tys. interakcji.
Miejsce 2. zajął profil marki dr Gerard (1,3 tys. interakcji). Podobnie jak lider zestawienia, zachował on zajmowaną we wrześniu pozycję. Na miejscu nr 3, z wynikiem 916 interakcji, uplasowała się Fabryka Cukiernicza Kopernik. Ten producent słynnych toruńskich pierników wskoczył na tę lokatę z miejsca 5.
Marka Goplana, która w minionym miesiącu zajmowała miejsce 3., tym razem całkowicie opuściła zestawienie. Z rankingu wypadły również marki Milka oraz Krówka z Milanówka.
Firma TAGO, która we wrześniu zajmowała miejsce 6., tym razem wskoczyła na lokatę nr 4. Lepsze wyniki osiągnęły również: E.Wedel skok z miejsca 11. na 6.) czy Nutella (skok z lokaty nr 14 na lokatę nr 8). Gorzej poradziły sobie: Grześki (spadek z miejsca 4. na 5.), Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (spadek z miejsca 8. na 12.) czy Wawel (spadek z lokaty 9. na 10.).
We październiku spadki liczby obserwujących na profilach były dość znaczące dla niektórych firm produkujących słodycze. Najwięcej fanów straciły marki: Lindt (-5,2 tys.), Góralki (-2 tys.), Nutella (-1,6 tys.), Grześki (-937) oraz E.Wedel (-676). Fanów ubyło też firmom: HARIBO Polska (-510), dr Gerard (-104), Bałtyk (-19), Terravita Czekolada (-5) oraz Fabryka Cukiernicza Kopernik (-1).
W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były Terravita Czekolada (16 postów), Lindt (13 wpisów), TAGO (10 publikacji) oraz Colian (10 postów). Pozostałe profile wykazywały już mniejszą aktywność własną.
Marki i producenci słodyczy na Facebooku w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy dr Gerard. Miał on 1,2 tys. interakcji i był pytaniem do internautów. Post ten miał również najwięcej polubień (939).
Miejsce 2. należało do marki Colian. Wpis, który zdobył 821 interakcji, odnosił się do miasta Kalisz – najsmaczniejszego, za sprawą wafli Grześki, miasta w Polsce. Post ten miał również największą liczbę komentarzy (120).
Na miejscu 3. zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu Fabryki Cukierniczej Kopernik (475 interakcji). Publikacja była informacją o nagrodzie, którą marka zdobyła w ramach konkursu Perły Rynku FMCG 2022. Złoto w kategorii słodyczy zdobyły Katarzynki w gorzkiej czekoladzie.
W badanym okresie najczęściej udostępniano wpis na profilu Colian. Publikacja ta zebrała łącznie 278 share’ów. Październikowy ranking najpopularniejszych wpisów został zdominowany przez markę Colian (4 z 10 postów).
Podsumowując, w październikowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się Colian, dr Gerard i Fabryka Cukiernicza Kopernik. Na podium utrzymały się dwa profile z rankingu z minionego miesiąca (Colian oraz dr Gerard). Dość mocno zaskoczył profil marki Goplana. Ta strona, która wcześniej zajmowała miejsce 3. na podium, wypadła bowiem z bieżącego zestawienia ze względu na złe wyniki.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].