Popularność marek i producentów słodyczy na Facebooku w październiku 2022 r. Colian ponownie na 1. miejscu

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak na Facebooku w październiku 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Colian. Na miejscu drugim uplasował się dr Gerard, zaś podium zamknął profil Fabryki Cukierniczej Kopernik. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?

Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Colian, dr Gerard i Fabryka Cukiernicza Kopernik na podium

W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Colian, dr Gerard oraz Fabryka Cukiernicza Kopernik. Miejsce 1. zajęła marka Colian, która zachowała swoją pozycję z minionego miesiąca. Osiągnęła wynik 2,4 tys. interakcji, co oznacza, że względem poprzedniego rankingu poprawiła go o 1,3 tys. interakcji.

Miejsce 2. zajął profil marki dr Gerard (1,3 tys. interakcji). Podobnie jak lider zestawienia, zachował on zajmowaną we wrześniu pozycję. Na miejscu nr 3, z wynikiem 916 interakcji, uplasowała się Fabryka Cukiernicza Kopernik. Ten producent słynnych toruńskich pierników wskoczył na tę lokatę z miejsca 5.

Marka Goplana, która w minionym miesiącu zajmowała miejsce 3., tym razem całkowicie opuściła zestawienie. Z rankingu wypadły również marki Milka oraz Krówka z Milanówka.

Firma TAGO, która we wrześniu zajmowała miejsce 6., tym razem wskoczyła na lokatę nr 4. Lepsze wyniki osiągnęły również: E.Wedel skok z miejsca 11. na 6.) czy Nutella (skok z lokaty nr 14 na lokatę nr 8). Gorzej poradziły sobie: Grześki (spadek z miejsca 4. na 5.), Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (spadek z miejsca 8. na 12.) czy Wawel (spadek z lokaty 9. na 10.).

We październiku spadki liczby obserwujących na profilach były dość znaczące dla niektórych firm produkujących słodycze. Najwięcej fanów straciły marki: Lindt (-5,2 tys.), Góralki (-2 tys.), Nutella (-1,6 tys.), Grześki (-937) oraz E.Wedel (-676). Fanów ubyło też firmom: HARIBO Polska (-510), dr Gerard (-104), Bałtyk (-19), Terravita Czekolada (-5) oraz Fabryka Cukiernicza Kopernik (-1).

W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były Terravita Czekolada (16 postów), Lindt (13 wpisów), TAGO (10 publikacji) oraz Colian (10 postów). Pozostałe profile wykazywały już mniejszą aktywność własną.

producenci slodyczy ranking facebook pazdziernik 2022

Marki i producenci słodyczy na Facebooku w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy dr Gerard. Miał on 1,2 tys. interakcji i był pytaniem do internautów. Post ten miał również najwięcej polubień (939).

Miejsce 2. należało do marki Colian. Wpis, który zdobył 821 interakcji, odnosił się do miasta Kalisz – najsmaczniejszego, za sprawą wafli Grześki, miasta w Polsce. Post ten miał również największą  liczbę komentarzy (120).

Na miejscu 3. zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu Fabryki Cukierniczej Kopernik (475 interakcji). Publikacja była informacją o nagrodzie, którą marka zdobyła w ramach konkursu Perły Rynku FMCG 2022. Złoto w kategorii słodyczy zdobyły Katarzynki w gorzkiej czekoladzie.

W  badanym okresie najczęściej udostępniano wpis na profilu Colian. Publikacja ta zebrała łącznie 278 share’ów. Październikowy ranking najpopularniejszych wpisów został zdominowany przez markę Colian (4 z 10 postów).

producenci slodyczy ranking facebook pazdziernik 2022 posty

Podsumowując, w październikowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się Colian, dr Gerard i Fabryka Cukiernicza Kopernik. Na podium utrzymały się dwa profile z rankingu z minionego miesiąca (Colian oraz dr Gerard). Dość mocno zaskoczył profil marki Goplana. Ta strona, która wcześniej zajmowała miejsce 3. na podium, wypadła bowiem z bieżącego zestawienia ze względu na złe wyniki.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].