Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych sprawdzili, jak w czerwcu 2022 r. radziły sobie media na Facebooku. Ranking otwiera, podobnie jak w maju, profil TVN24. Stacja ta od dawna jest liderem zestawienia. Miejsce 2. zajął TVP Sport, zaś na miejscu 3. uplasował się profil FAKT24.pl.
Ranking mediów na Facebooku. TVN24 znów na czele zestawienia
Profil TVN24 po raz kolejny wygenerował największą liczbę interakcji (1,7 mln) i był najaktywniejszym profilem w zestawieniu (2,1 tys. opublikowanych postów). Zdobył również największą liczbę komentarzy (321 tys.) oraz największą liczbę udostępnień (63 tys.). W czołówce czerwcowego rankingu znalazły się także TVP Sport (1,1 mln interakcji) oraz redakcja Fakt24.pl (984 tys.). Profile TVN24 i FAKT24.pl utrzymały się na tych samych miejscach, które zajmowały w ubiegłym miesiącu. Miejsce 2., czyli strona TVP Sport, to zaskoczenie, ponieważ profil ten podskoczył na nie aż z 9. miejsca.
Z mediów, które trafiły do zestawienia, najwięcej nowych obserwujących można było zaobserwować w obrębie strony Goniec.pl (+167 tys.), TVN24 (+3,5 tys.) oraz TVP Sport (+1,9 tys.). Najwięcej like’ów w badanym okresie miała strona TVP Sport (703 tys.).
W czerwcu, porównując do rankingu majowego, nieco gorzej poradził sobie Tygodnik NIE, zaliczając spadek z miejsca 2. na miejsce 4. Profil Goniec.pl spadł o 4 oczka w dół, strona WP Wiadomości o 2 oczka w dół, zaś profil Newsner Polska przesunął się z miejsca 10. na 15. Z miejsca 13. na 7. awansowały WP SportoweFakty, a Onet Wiadomości wskoczył z miejsca 12. na 6.
Media na Facebooku w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W czerwcu najbardziej popularny post został opublikowany na profilu Polo tv. Zebrał on 115 tys. interakcji i był informacją o śmierci Jurija Szatunowa, wokalisty zespołu Laskowyj Maj. Ten wpis miał również najwięcej polubień (70 tys.) i komentarzy (4,1 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu top postów na profilach mediów na Facebooku zajął wpis na profilu OKO.Press (65 tys. interakcji). Był on informacją o 73. urodzinach Jarosława i Lecha Kaczyńskich na Wawelu. Miejsce 3. zajął post na stronie Newsner Polska, który miał 58 tys. interakcji, a był ciekawostką dotyczącą wrony o imieniu Klaus.
W badanym okresie najwięcej podań dalej uzyskał post opublikowany na profilu MyGlogow.pl. Wpis ten miał aż 32 tys. share’ów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].