Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile operatorów sieci komórkowych radziły sobie na Facebooku w czerwcu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Nju Mobile. Na podium stanęli również Mobile Vikings Polska oraz T-Mobile i Orange. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych operatorów?
Nju Mobile, Mobile Vikings Polska, T-Mobile i Orange najbardziej popularnymi operatorami GSM w czerwcu
Ranking popularności operatorów sieci komórkowych w Polsce w badanym okresie został zdominowany przez Nju Mobile. To właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (20 tys.). W porównaniu do maja, operator ten miał aż 12 tys. więcej interakcji i dzięki temu znalazł się na 1. miejscu zestawienia (skok z miejsca 4.). Za nim, z wynikiem 15 tys. interakcji, uplasował się Mobile Vikings Polska. W czerwcu operator ten zaliczył spadek z miejsca 1. na 2., chociaż utrzymał identyczny wynik, jaki miał w minionym miesiącu. Na miejscu trzecim uplasowały się ex aequo profile T-Mobile oraz Orange (oba po 14 tys. interakcji). Pierwszy z nich utrzymał swoją 3. pozycję z ubiegłego miesiąca, zaś drugi spadł o oczko w dół. Zestawienie po raz kolejny zamknęła strona Lycamobile Poland, która zarówno w czerwcu, jak i w maju była nieaktywna.
W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil marki Orange, który zyskał aż 22 tys. nowych fanów. Pozostali nie mieli tyle szczęścia – większość konkurentów straciła obserwatorów. Po raz kolejny duży ubytek fanów zaliczyła strona Play (-1,7 tys.). Jak widać, trend ten utrzymuje się z miesiąca na miesiąc (w maju profil ten opuściło aż 2,3 tys. obserwatorów).
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilach Orange oraz T-Mobile (kolejno 4,5 tys. i 1,8 tys. komentarzy). Warto zauważyć, że Play – sieć należąca do wielkiej czwórki operatorów – nie radziła sobie w czerwcu aż tak dobrze, jeśli chodzi o zdobywanie uwagi facebook’owiczów. Z miejsca 6. profil tej marki spadł na 7. miejsce zestawienia. W bieżącym miesiącu swój wynik poprawił za to Plus (skok z miejsca 8. na miejsce 6.).
Operatorzy komórkowi w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis marki T-Mobile, który uzyskał 8 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm telekomunikacyjnych na Facebooku. Była to publikacja dotycząca oferty na kartę z 1200 GB Internetu za darmo przez rok. Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zdobył Nju Mobile (7 tys. interakcji). Wpis, który był pytaniem i miał angażować fanów do reagowania, zdobył również największą liczbę polubień (5,1 tys.). Na miejscu trzecim uplasował się post operatora Lajt Mobile, który zdobył 4,6 tys. interakcji.
Największą liczbę komentarzy miała publikacja operatora Orange (640 komentarzy), a najwięcej udostępnień miał ten sam wpis na tym samym profilu (162 udostępnienia). Najwięcej najpopularniejszych postów, które znalazły się w czerwcowym zestawieniu, opublikował operator sieci Nju Mobile (5 z 13 postów).
Podsumowując, w czerwcu najlepiej radziły sobie marki Nju Mobile, Mobile Vikings Polska, T-Mobile oraz Orange. To właśnie ci operatorzy GSM zdobyli w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Lycamobile Poland (0 interakcji), Premium Mobile (52 interakcje) oraz Heyah (52 interakcje). Większość profili z rankingu traciło też swoich fanów. W czerwcu na plusie byli jedynie Orange (+22 tys.), Mobile Vikings Polska (+840), Lycamobile Poland (+688) oraz Lajt Mobile (+596).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].