Jak profile operatorów sieci komórkowej radziły sobie na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil NJU Mobile, deklasując swoich konkurentów. Za nim znalazła się strona Lajt Mobile, zaś miejsce trzecie zajął Mobile Vikings Polska. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych firm?
NJU Mobile, Lajt Mobile i Mobile Vikings Polska – najbardziej popularni na Facebooku
Ranking popularności operatorów sieci komórkowej w Polsce we wskazanym okresie został zdominowany przez NJU Mobile – to właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (28 tys.). Za nim, z wynikiem 20 tys. interakcji, znalazł się Lajt Mobile, zaś na miejscu trzecim uplasowała się strona Mobile Vikings Polska (14 tys.). Pozostałe strony były dużo mniej angażujące. Zestawienie zamknął profil Lycamobile Poland, któremu udało się uzyskać jedynie 36 reakcji ze strony internautów.
W przypadku profilu NJU Mobile zdecydowaną większość interakcji stanowiły polubienia (14 tys.). Dużą liczbę like’ów zdobyła również strona Mobile Vikings Polska (9,7 tys.). Najwyższą liczbę udostępnień osiągnął operator Mobile Vikings Polska (446), co jest bardzo korzystne z perspektywy zasięgu jego komunikacji. Najchętniej komentowane były zaś wpisy na profilach Orange (3,4 tys. komentarzy), Play (2 tys. komentarzy) oraz NJU Mobile (1,5 tys. komentarzy).
Warto nadmienić, że w kwietniu największy przyrost nowych fanów osiągnął profil Orange (27 tys.), który nie dość, że zyskał ponadprzeciętną liczbę nowych obserwujących, to w dodatku był jednym z nielicznych profili, które wyszły pod tym względem „na plus”. Poza nim udało się to jedynie 4 stronom z całego zestawienia (Mobile Vikings Polska, Lycamobile Poland, Lajt Mobile, Premium Mobile). Pozostali operatorzy stracili fanów, a największy ich spadek w badanym okresie zaliczył Play (-1,8 tys.).
Najaktywniejszy był Lajt Mobile, który w kwietniu zamieścił 25 postów na swoim profilu. Pod tym względem dobrze prosperował również T-Mobile (17 postów), Orange (14 postów), NJU Mobile (13 postów), Mobile Vikings Polska (13 postów) oraz Plus (13 postów).
Na 13 najpopularniejszych wpisów w badanym okresie aż 7 należało do NJU Mobile. Ta firma zdecydowanie zdominowała to zestawienie. Pozostałe wpisy były autorstwa Lajt Mobile (3 posty), Mobile Vikings Polska (2 posty) oraz Orange (1 post).
Najpopularniejszym okazał się wpis operatora sieci Lajt Mobile, którego treścią była grafika oraz pytanie skierowane do użytkowników. Ten zabieg bardzo zaangażował fanów do interakcji – zdobył ich aż 14 tys. Następne na liście najbardziej popularnych (miejsca 2-4) były posty NJU Mobile. Wszystkie trzy angażowały fanów do reagowania, dlatego też cieszyły się tak dużym odzewem z ich strony.
Ponadprzeciętną liczbę like’ów zdobył wpis NJU Mobile (4,5 tys.). Był to post z 3. miejsca w zestawieniu. Największą liczbę komentarzy zebrała publikacja operatora sieci Orange (617), która zdobyła miejsce 7. w rankingu, zaś najwięcej udostępnień miał wpis z miejsca 5., który należał do Mobile Vikings Polska (174). Podsumowując, w badanym okresie podium należało do operatorów NJU Mobile, Lajt Mobile oraz Mobile Vikings Polska. To właśnie te trzy facebookowe profile okazały się najbardziej popularnymi i najbardziej angażującymi swoich fanów do interakcji. Zestawienie zamknęły firmy Lycamobile Poland, Heyah i Premium Mobile, których wyniki były zdecydowanie poniżej potencjału marek. Bardzo zły wynik, jeśli chodzi o rozwój profilu, uzyskał Play, tracąc aż 1,8 tys. fanów. Był to kolejny miesiąc, w którym ten operator musiał mierzyć się ze znacznym spadkiem obserwujących.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].