Popularność operatorów komórkowych na Facebooku w lipcu 2022 r. Mobile Vikings Polska górą

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile operatorów sieci komórkowych radziły sobie na Facebooku w lipcu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Mobile Vikings Polska. Na podium stanęli również T-Mobile i Nju Mobile. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych operatorów?

Mobile Vikings Polska, T-Mobile i Nju Mobile najbardziej popularnymi operatorami GSM w lipcu

Ranking popularności operatorów sieci komórkowych w Polsce w badanym okresie został zdominowany przez Mobile Vikings Polska. To właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (16 tys.). W porównaniu do czerwca, operator ten miał 1 tys. więcej interakcji i dzięki temu znalazł się na 1. miejscu zestawienia (skok z miejsca 2.). Za nim, z wynikiem 11 tys. interakcji, uplasował się T-Mobile PL. W lipcu operator ten zaliczył spadek z miejsca 2. na 3. Na miejscu trzecim uplasował się profil Nju Mobile (7,5 tys. interakcji). Zestawienie zamknęła strona Heyah, która w bieżącym miesiącu była nieaktywna. Profil Lycamobile Poland, który poprzednio zajmował ostatnie miejsce w rankingu, tym razem wskoczył o oczko wyżej, zajmując 13. lokatę.

W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil marki Orange, który zyskał aż 28 tys. nowych fanów. Pozostali konkurenci nie mieli tyle szczęścia – większość z nich straciła obserwatorów. Po raz kolejny duży ubytek fanów zaliczyła strona Play (-1,4 tys.). Jak widać, trend ten utrzymuje się z miesiąca na miesiąc (w czerwcu profil ten opuściło aż 1,7 tys. obserwatorów).

Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilach Orange oraz Play (kolejno 4,4 tys. i 2,1 tys. komentarzy). Warto zauważyć, że Play – sieć należąca do wielkiej czwórki operatorów – znów nie radziła sobie zbyt dobrze, jeśli chodzi o zdobywanie uwagi facebook’owiczów, cały czas pozostając na 7. miejscu zestawienia. Swoje lokaty z czerwca zachowały też profile Orange (miejsce 4.), Lajt Mobile (miejsce 5.) oraz Plus (miejsce 6.).

ranking operatorow komorkowych lipiec 2022

Operatorzy komórkowi w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis marki Mobile Vikings Polska, który uzyskał 3,9 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm telekomunikacyjnych na Facebooku. Była to publikacja dotycząca Dnia Księżyca, w której firma umieściła wzmiankę o adoptowanej przez siebie 2 lata temu wilczycy zamieszkującej ZOO we Wrocławiu. Ta publikacja miała również największą liczbę polubień (3 tys.).

Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zdobył T-Mobile (3,4 tys. interakcji). Wpis był reklamą oferty tego operatora i zgarnął bardzo dużo like’ów (2 tys.). Na miejscu trzecim uplasował się post operatora Mobile Vikings Polska, który zdobył 2,7 tys. interakcji.

Największą liczbę komentarzy miał wpis operatora Nju Mobile (466 komentarzy). Orange ze swoją publikacją nie pozostał jednak zbyt daleko – post tej sieci zdobył 465 komentarzy. Najwięcej udostępnień miał  wpis na profilu Mobile Vikings Polska (168 udostępnień). Najwięcej najpopularniejszych postów, które znalazły się w lipcowym zestawieniu, opublikował operator sieci Mobile Vikings Polska (5 z 13 postów). Za nim znalazł się T-Mobile (4 publikacje).

ranking operatorow komorkowych lipiec 2022 postyPodsumowując, w lipcu najlepiej radziły sobie marki Mobile Vikings Polska, T-Mobile i Nju Mobile. To właśnie ci operatorzy GSM zdobyli w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Heyah (0 interakcji), Lycamobile Poland (10 interakcji) oraz Premium Mobile (70 interakcji). Większość profili z rankingu traciło też swoich fanów. W lipcu na plusie byli jedynie Orange (+28 tys.), Mobile Vikings Polska (+727), Lycamobile Poland (+625), Lajt Mobile (+539) oraz Premium Mobile (+152).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].