Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile operatorów sieci komórkowych radziły sobie na Facebooku w październiku 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Orange. Na podium stanęli również Nju Mobile i Mobile Vikings Polska. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych operatorów?
Orange, Nju Mobile i Mobile Vikings Polska najbardziej popularnymi operatorami GSM w październiku
Pierwsze trzy miejsca październikowego rankingu popularności operatorów sieci komórkowych w Polsce uległy znacznemu przetasowaniu. W badanym okresie zestawienie zostało zdominowane przez Orange. To właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (31 tys.). W porównaniu do września, operator ten miał ich aż 18 tys. więcej. Dzięki temu zdobył 1. miejsce zestawienia (skok z miejsca 3.).
Za nim, z wynikiem 26 tys. interakcji, uplasował się Nju Mobile. We październiku operator ten pozostał na zajmowanej miesiąc temu lokacie. Na miejscu trzecim uplasował się profil Mobile Vikings Polska (21 tys. interakcji). Dla niego był to spadek z miejsca 1.
Zestawienie zamknęły strony Lycamobile Poland oraz Premium Mobile, które w bieżącym miesiącu były nieaktywne. Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Orange (6,4 tys. komentarzy). Operator ten miał też najwięcej polubień publikacji (18 tys.). Najczęściej udostępniano wpisy Mobile Vikings Polska (1,2 tys. udostępnień).
W badanym okresie prawie wszyscy operatorzy zaliczyli spadek obserwujących ich profile. Najbardziej dotknęło to markę Orange, której ubyło aż 64 tys. obserwatorów. Na plusie pozostali jedynie Mobile Vikings Polska (+407 fanów), Lajt Mobile (+403 obserwujących), Premium Mobile (+64 fanów) oraz Lycamobile Poland (+384 obserwatorów).
Po raz kolejny duży ubytek fanów zaliczyła strona Play (-4 tys.). Jak widać, trend ten utrzymuje się z miesiąca na miesiąc (we wrześniu profil ten opuściło 792 fanów). Warto również zauważyć, że Play – sieć należąca do wielkiej czwórki operatorów – znów nie radziła sobie zbyt dobrze, jeśli chodzi o zdobywanie uwagi facebook’owiczów. W badanym okresie uplasowała się bowiem jedynie na 7. miejscu.
Operatorzy komórkowi w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis marki Nju Mobile, który uzyskał 13 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm telekomunikacyjnych na Facebooku. Była to publikacja mająca zachęcić fanów do reagowania. Dotyczyła wyboru swetrów na chłodniejsze dni – oversizeowych czy dopasowanych.
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zdobył Orange (8 tys. interakcji). Wpis zachęcał do zostawiania pod nim reakcji. Zabieg okazał się udany, ponieważ publikacja zgarnęła największą liczbę like’ów (5,6 tys.).
Na miejscu trzecim uplasował się również post operatora Orange, który zdobył 6,2 tys. interakcji i był pytaniem do fanów. Miał on zachęcać do zostawiania reakcji, jak również pisania komentarzy. Koncepcja była trafna również w tym przypadku. Publikacja zgarnęła bowiem największą ilość komentarzy (1,6 tys.).
Najwięcej najpopularniejszych postów, które znalazły się we październikowym zestawieniu, opublikował Orange (4 na 10 wpisów). Za nim znalazł się T-Mobile (3 publikacje).
Podsumowując, w październiku najlepiej radziły sobie marki Orange, Nju Mobile oraz Mobile Vikings Polska. To właśnie ci operatorzy GSM zdobyli w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Lycamobile Poland (0 interakcji), Premum Mobile (0 interakcji) i Heyah (23 interakcje). Większość profili z rankingu traciło też swoich fanów. W październiku na plusie byli jedynie Mobile Vikings Polska, Lajt Mobile, Premium Mobile oraz Lycamobile Poland.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].