Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile operatorów sieci komórkowych radziły sobie na Facebooku w sierpniu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Nju Mobile. Na podium stanęli również Mobile Vikings Polska i T-Mobile. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych operatorów?
Nju Mobile, Mobile Vikings Polska i T-Mobile najbardziej popularnymi operatorami GSM w sierpniu
Na podium sierpniowego rankingu popularności operatorów sieci komórkowych w Polsce stanęły te same marki, co w ubiegłym miesiącu, jednak pierwsze trzy miejsca uległy znacznemu przetasowaniu. W badanym okresie zestawienie zostało zdominowane przez Nju Mobile. To właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (31 tys.). W porównaniu do lipca, operator ten miał 23,5 tys. więcej interakcji i dzięki temu znalazł się na 1. miejscu zestawienia (skok z miejsca 3.). Za nim, z wynikiem 26 tys. interakcji, uplasował się Mobile Vikings Polska. W sierpniu operator ten zaliczył spadek z miejsca 1. na 2. Na miejscu trzecim uplasował się profil T-Mobile (18 tys. interakcji). Zestawienie zamknęła strona Lycamobile Polska, która w bieżącym miesiącu była nieaktywna. Profil Heyah, który poprzednio zajmował ostatnie miejsce w rankingu, tym razem wskoczył o 2 oczka wyżej, zajmując 12. lokatę.
W badanym okresie znów najprężniej rozwijał się profil marki Orange, który zyskał aż 36 tys. nowych fanów. Pozostali konkurenci nie mieli tyle szczęścia – większość z nich straciła obserwatorów. Po raz kolejny duży ubytek fanów zaliczyła strona Play (-968). Jak widać, trend ten utrzymuje się z miesiąca na miesiąc (w lipcu profil ten opuściło aż 1,4 tys. obserwatorów).
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilach Orange oraz Play (kolejno 3,4 tys. i 2,3 tys. komentarzy). Warto zauważyć, że Play – sieć należąca do wielkiej czwórki operatorów – znów nie radziła sobie zbyt dobrze, jeśli chodzi o zdobywanie uwagi facebook’owiczów, cały czas pozostając na 7. miejscu zestawienia. Swoje lokaty z lipca zachowały m.in. profile Plus (miejsce 6.), Virgin Mobile Polska (lokata nr 9) czy Red Bull MOBILE (pozycja 11.). Orange, największy gracz zestawienia, zaliczył spadek o 1 oczko (z miejsca 4. na 5.).
Operatorzy komórkowi w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis marki Mobile Vikings Polska, który uzyskał 8,7 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm telekomunikacyjnych na Facebooku. Była to publikacja dotycząca Dnia Komara, w której firma umieściła wzmiankę o tym, że od 2 lat rozdaje budki dla jerzyków, które zwalczają te natrętne owady. Ta publikacja miała również największą liczbę polubień (5,8 tys.) oraz była najczęściej udostępniana (653 razy).
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zdobył Nju Mobile (8,2 tys. interakcji). Wpis był zabawną grafiką oraz pytaniem do internautów i zgarnął bardzo dużo like’ów (5,4 tys.) oraz największą liczbę komentarzy (422). Na miejscu trzecim uplasował się post tego samego operatora (Nju Mobile), który zdobył 7,3 tys. interakcji. Była to reklama oferty w postaci zabawnej grafiki.
Najwięcej najpopularniejszych postów, które znalazły się w sierpniowym zestawieniu, opublikowali operatorzy sieci Nju Mobile oraz T-Mobile (każdy po 5 postów). Za nimi znalazł się Mobile Vikings Polska (3 publikacje).
Podsumowując, w sierpniu najlepiej radziły sobie marki Nju Mobile, Mobile Vikings Polska i T-Mobile. To właśnie ci operatorzy GSM zdobyli w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Lycamobile Poland (0 interakcji), Premium Mobile (19 interakcji) oraz Heyah (39 interakcji). Większość profili z rankingu traciło też swoich fanów. W sierpniu na plusie byli jedynie Orange (+36 tys.), Mobile Vikings Polska (+896), Lajt Mobile (+490), Lycamobile Poland (+466) i Premium Mobile (+119).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].