Popularność operatorów komórkowych na Facebooku we wrześniu 2022 r. Mobile Vikings Polska królem zestawienia

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile operatorów sieci komórkowych radziły sobie na Facebooku we wrześniu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Mobile Vikings Polska. Na podium stanęli również Nju Mobile i Orange. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych operatorów?

Mobile Vikings Polska, Nju Mobile i Orange najbardziej popularnymi operatorami GSM we wrześniu

Pierwsze trzy miejsca wrześniowego rankingu popularności operatorów sieci komórkowych w Polsce uległy znacznemu przetasowaniu. W badanym okresie zestawienie zostało zdominowane przez Mobile Vikings Polska. To właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (18 tys.). W porównaniu do sierpnia, operator ten miał ich 8 tys. mniej. Nie przeszkodziło mu to jednak w zdobyciu 1. miejsca zestawienia (skok z miejsca 2.).

Za nim, z wynikiem 16 tys. interakcji, uplasował się Nju Mobile. We wrześniu operator ten zaliczył spadek z miejsca 1. na 2. Na miejscu trzecim uplasował się profil Orange (13 tys. interakcji). Zestawienie zamknęła strona Lycamobile Poland, która w bieżącym miesiącu znów była nieaktywna. Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilach Orange oraz Play (kolejno 3,1 tys. i 1,9 tys. komentarzy).

W badanym okresie znów najprężniej rozwijał się profil marki Orange, który zyskał aż 47 tys. nowych fanów. Pozostali konkurenci nie mieli tyle szczęścia – wielu z nich straciło obserwatorów. Po raz kolejny duży ubytek fanów zaliczyła strona Play (-792). Jak widać, trend ten utrzymuje się z miesiąca na miesiąc (w sierpniu profil ten opuściło niemal 1 tys. obserwatorów).

Warto zauważyć, że Play – sieć należąca do wielkiej czwórki operatorów – znów nie radziła sobie zbyt dobrze, jeśli chodzi o zdobywanie uwagi facebook’owiczów. Tym razem zaliczyła spadek z miejsca 7. na 8. Lepiej poszło operatorom: Plus (skok o 1. oczko w górę), Polsat Box (awans z miejsca 8. na 7.) czy Heyah (spadek z lokaty 12. na 13.). Virgin Mobile Polska, Plush i Red Bull MOBILE zachowały swoje lokaty z poprzedniego miesiąca (kolejno miejsca 9., 10. i 11.).

operatorzy komorkowi ranking facebook wrzesien 2022

Operatorzy komórkowi we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis marki Orange, który uzyskał 8 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm telekomunikacyjnych na Facebooku. Była to publikacja mająca zachęcić fanów do reagowania. Zabieg okazał się bardzo udany. Ta publikacja miała bowiem największą liczbę polubień (4,8 tys.) oraz była najczęściej komentowana (655 razy).

Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zdobył T-Mobile (5,5 tys. interakcji). Wpis był równocześnie pytaniem, jak i reklamą szybkiego domowego Internetu. Publikacja zgarnęła bardzo dużo like’ów (3,3 tys.). Na miejscu trzecim uplasował się post operatora Nju Mobile, który zdobył 5,4 tys. interakcji i był pytaniem do fanów.

Najwięcej najpopularniejszych postów, które znalazły się we wrześniowym zestawieniu, opublikował Mobile Vikings Polska (4 wpisy). Za nim znalazły się: T-Mobile i Nju Mobile (oba profile po 2 posty).

operatorzy komorkowi ranking facebook wrzesien 2022 posty

Podsumowując, we wrześniu najlepiej radziły sobie marki Mobile Vikings Polska, Nju Mobile oraz Orange. To właśnie ci operatorzy GSM zdobyli w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Lycamobile Poland (0 interakcji), Heyah (19 interakcji) oraz Premium Mobile (55 interakcji). Wiele profili z rankingu traciło też swoich fanów. We wrześniu na plusie byli jedynie Orange (+47 tys.), Lycamobile Poland (+776), Mobile Vikings Polska (+606), Lajt Mobile (+358), Red Bull MOBILE (+133), T-Mobile (+83) oraz Premium Mobile (+73).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].