Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w październiku 2022 r. radzili sobie producenci karm dla zwierząt na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Vitakraft Polska. Na miejscu 2. uplasowało się Carnilove Polska, zaś miejsce 3. zdobył profil marki Brit. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?
Karmy dla zwierząt. Ranking 2022. Vitakraft Polska, Carnilove Polska i Brit w czołówce
Zdecydowanym liderem najpopularniejszych profili producentów karm dla zwierząt w październiku 2022 r. okazała się marka Vitakraft Polska, która zdobyła 18 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 10 tys. interakcji, zajęła firma Carnilove Polska, zaś na miejscu trzecim uplasowała się marka Brit (8,4 tys. interakcji). Pozostali producenci karm dla zwierząt nie radzili już sobie tak prężnie. Ich profile uzyskały bowiem dużo mniej interakcji.
Największy przyrost nowych fanów w październiku uzyskała firma Brit (+1,4 tys.). Pod tym względem dobrze wypadły także: Vitakraft Polska (+1 tys. nowych obserwatorów), MACED (+731 fanów), DogWay (+678 obserwujących) oraz Dolina Noteci (+556 nowych fanów). Tylko jedna marka, która znalazła się w październikowym rankingu, odnotowała ubytek obserwatorów. Była to firma TropiCat (-1 obserwujący).
W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do PUPIL Karma. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano 34 posty. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Za nim znalazły się: MACED, Dolina Noteci oraz DogWay (wszystkie trzy profile po 22 publikacje). Najmniej postów znalazło się na stronie Alpha Spirit (5 wpisów).
Pod względem polubień postów w październiku najlepiej wypadły: Vitakraft Polska (12 tys. like’ów), Carnilove Polska (7,3 tys. polubień) oraz Brit (5,7 tys. like’ów). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miała marka Vitakraft Polska (1,3 tys.). Również wpisy tej firmy w badanym okresie internauci udostępniali najchętniej (939 share’ów).
Producenci karm dla zwierząt w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w październiku, w przypadku producentów karm dla zwierząt, był post należący do firmy Vitakraft Polska (7,8 tys. interakcji). Wpis był pytaniem do fanów i miał zachęcić ich do zostawiania pod nim komentarzy. Publikacja ta miała również najwięcej polubień (5,3 tys.), komentarzy (779) oraz udostępnień (536).
Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony również przez Vitakraft Polska (2,8 tys. interakcji). Publikacja zachęcała użytkowników do komentowania, ponieważ była skierowanym do nich pytaniem. Miejsce 3. zajęła publikacja firmy Carnilove Polska (2,7 tys. interakcji). Post, który dotyczył Dnia Kundelka, zgarnął też sporo polubień (2,1 tys.).
Na 10 top postów producentów karm dla zwierząt na Facebooku najwięcej należało do marek: Vitakraft Polska oraz Carnilove Polska. Obie opublikowały po 4 posty. Pozostałe wpisy pojawiły się na profilu firmy Brit (2 posty).
Podsumowując – jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Vitakraft Polska, Carnilove Polska oraz Brit. Najgorzej w październikowym zestawieniu wypadły: Acana Polska (245 interakcji), Josera (320 interakcji) oraz PUPIL Karma (483 interakcji).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].