W najnowszym zestawieniu po raz kolejny bierzemy pod lupę profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje maj 2022 r. Salony Agata i Meble Ares utrzymały się na podium. Na drugie miejsce natomiast wskoczyła IKEA, a Black Red White wypadło z czołowej trójki. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili? Zapraszamy do lektury.
W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.
Ranking producentów mebli na Facebooku. Salony Agata, IKEA i Meble Ares na czele
Najbardziej interaktywny profilem w zestawieniu był fanpage Salonów Agata, który notował sumę interakcji na poziomie 14 tys. – wynik porównywalny z rezultatami tej sieci sprzed miesiąca. Awans na drugą pozycję zestawienia zaliczyła IKEA, notując wyraźną zwyżkę popularności zamieszczanych komunikatów. Meble Ares utrzymały się na podium, choć prezentowana suma interakcji w maju była około dwukrotnie niższa niż przed miesiącem – 6,1 tys. interakcji w maju kontra 12 tys. interakcji w kwietniu.
Black Red White utrzymywało aktywność własną na umiarkowanym pułapie, jednak w tym miesiącu firma ta znalazła się tuż poza podium – na czwartym miejscu. Na piątej pozycji utrzymały się Wnętrza VOX.
Znaczne przetasowania odnotowaliśmy w środku tabeli – Meble Bogart, Moderno Meble, MarketMeblowy.pl i ZONA wypadły z rankingu. Pojawiły się w nim natomiast profile firm ELTAP, Leman-Meble i Meblobranie.pl. Przeskok z lokaty 9 na miejsce 6 uzyskał profil AMT Meble.
Największą interaktywność generował komunikat polskojęzycznej wersji profilu IKEA, dotyczący powrotu do oferty torby STORSTOMMA w barwach tęczy. W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli, największa liczba postów przypadła w udziale Salonom Agata – 8 z 15 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu oraz aktualne promocje. Jednocześnie był to najczęściej obserwowany typ przekazu w komunikacji badanych profili.
Podsumowując – obecnie Salony Agata piastują pozycję lidera rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych. Komunikacja marketingowa tej sieci prowadzona jest w sposób stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Widoczny skok zainteresowania odnotowała IKEA, jednak w tym przypadku należy zauważyć, że blisko połowa sumarycznego wyniku tego profilu wygenerowana została w obrębie jednej publikacji – w tym przypadku można mówić raczej o okoliczności, aniżeli o trendzie. Stabilne wyniki osiągały też Meble Ares, Black Red White i Wnętrza VOX.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].