Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile producentów mięs i wędlin radziły sobie na Facebooku w październiku 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrała Stara Wędliniarnia. Na podium stanęli również Berlinki oraz Zakłady Mięsne Piekarscy. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych graczy?
Producenci mięs i wędlin na Facebooku. Stara Wędliniarnia, Berlinki i ZM Piekarscy na podium
Ranking popularności producentów mięs i wędlin na Facebooku w badanym okresie wygrała Stara Wędliniarnia. Profil ten uzyskał w październiku 8,7 tys. interakcji i tym samym zostawił swoich konkurentów daleko w tyle. Na miejscu 2., z wynikiem 7 tys. interakcji, uplasowała się marka Berlinki. Podium zamknęły Zakłady Mięsne Piekarscy, które zdobyły 2,8 tys. interakcji ze strony użytkowników.
W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil Starej Wędliniarni, który zyskał 1,8 tys. nowych fanów. Dobrze radziła sobie też facebookowa strona JBB Bałdyga, która zdobyła 1,3 tys. nowych obserwatorów. Pozostali nie mieli w tej kwestii tyle szczęścia – na ich stronach nowych fanów przybywało dużo wolniej. Wiele profili straciło też obserwujących. Największy ich spadek odnotowała firma Berlinki (-645 fanów).
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Starej Wędliniarni (1,3 tys. komentarzy). Strona ta zdobyła również najwięcej like’ów (5,7 tys.). Największą liczbę udostępnień miał profil ZM Piekarscy (2,1 tys.).
W październiku największą aktywnością wykazywała się Stara Wędliniarnia (100 postów). Bardzo aktywnymi były również: Zakład Mięsny Smoliński (61 wpisów) oraz ZM Piekarscy (58 postów).
Producenci mięs i wędlin w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis umieszczony na profilu Berlinek. Uzyskał on 1,2 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów producentów mięs i wędlin na Facebooku.
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zajął również post należący do marki Berlinki (1,1 tys. interakcji). Publikacja ta uzyskała też najwięcej komentarzy (756). Na miejscu trzecim uplasował się również wpis opublikowany przez Berlinki, który zdobył 961 interakcji. Był on reklamą produktu tej marki.
Największą liczbę udostępnień miała publikacja Starej Wędliniarni (149 share’ów). Najwięcej polubień oraz udostępnień zyskał post opublikowany na profilu Zakładu Mięsnego Smoliński. Zdobył on 196 komentarzy i był udostępniany 230 razy.
Już na pierwszy rzut oka widać, że to marka Berlinki zdominowała ranking top postów producentów mięs i wędlin na Facebooku. Umieściła ich bowiem aż 7 na 10. Pozostałe należały do marek: Tarczyński (1 post), Olewnik (1 wpis) oraz Zakłady Mięsne Smoliński (1 publikacja).
Podsumowując, w październiku najlepiej radziły sobie Stara Wędliniarnia, Berlinki oraz Zakłady Mięsne Piekarscy. To właśnie te facebookowe profile zdobyły w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli: Zakłady Mięsne Berger (648 interakcji), Karol – mięso od mistrza (648 interakcji) oraz Zakłady Mięsne „Somianka” Andrzej Ruciński (670 interakcji). Warto zauważyć, że trzecie (ex aequo) pod względem wielkości profile z zestawienia, Olewnik oraz Tarczyński, których profile mają po 45 tys. obserwujących, znalazły się dopiero na 5. i 6. miejscu rankingu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].