Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile producentów mięs i wędlin radziły sobie na Facebooku we wrześniu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrała marka Berlinki. Na podium stanęli również Stara Wędliniarnia oraz Zakłady Mięsne Piekarscy. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych graczy?
Producenci mięs i wędlin na Facebooku. Berlinki, Stara Wędliniarnia i ZM Piekarscy na podium
Ranking popularności producentów mięs i wędlin na Facebooku w badanym okresie wygrały Berlinki. Profil ten uzyskał we wrześniu 8 tys. interakcji i tym samym zostawił swoich konkurentów daleko w tyle. Na miejscu 2., z wynikiem 3,6 tys. interakcji, uplasowała się Stara Wędliniarnia. Podium zamknęły Zakłady Mięsne Piekarscy, które zdobyły 3,2 tys. interakcji ze strony użytkowników.
W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil Starej Wędliniarni, który zyskał 958 nowych fanów. Dobrze radziły sobie też facebookowe strony takie jak: Karol – mięso od mistrza (+402 nowych obserwatorów), JBB Bałdyga (+209 nowych fanów) oraz Sokołów (+138 nowych obserwujących). Pozostali nie mieli w tej kwestii tyle szczęścia – na ich stronach nowych fanów przybywało dużo wolniej. Wiele profili straciło też obserwujących. Największy ich spadek odnotowała firma Tarczyński (-948 fanów).
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Berlinek (675 komentarzy), najwięcej like’ów miały również Berlinki (5,3 tys.), zaś największą liczbę udostępnień zdobył profil ZM Piekarscy (2,1 tys.).
We wrześniu największą aktywnością wykazywała się Stara Wędliniarnia (62 posty). Bardzo aktywnymi były również: Zakład Mięsny Smoliński (46 wpisów) oraz ZM Piekarscy (45 postów).
Producenci mięs i wędlin we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis umieszczony na profilu Berlinek. Uzyskał on 1,6 tys, interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów producentów mięs i wędlin na Facebooku. Zdobył on również największą liczbę polubień (859). Wpis był pytaniem do fanów i miał skłonić ich do zostawiania komentarzy i reagowania.
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zajął również post należący do marki Berlinki (1,1 tys. interakcji). Publikacja ta uzyskała najwięcej komentarzy (138). Na miejscu trzecim uplasował się również wpis opublikowany przez Berlinki, który zdobył 946 interakcji. Był on reklamą produktu tej marki. Największą liczbę udostępnień miała publikacja Starej Wędliniarni (149 share’ów).
Już na pierwszy rzut oka widać, że to marka Berlinki zdominowała ranking top postów producentów mięs i wędlin na Facebooku. Umieściła ich bowiem aż 8 na 10. Pozostałe należały do Zakładów Mięsnych Piekarscy oraz do Starej Wędliniarni (oba profile po 1 publikacji).
Podsumowując, we wrześniu najlepiej radziły sobie Berlinki, Stara Wędliniarnia i Zakłady Mięsne Piekarscy. To właśnie te facebookowe profile zdobyły w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli: Jerzy Gawrycki Przetwórstwo Mięsne (405 interakcji), Wędliny Tradycyjne Ugryź (435 interakcji) oraz Masarnia Władysławowo Zawistowski (461 interakcji). Warto zauważyć, że trzecie (ex aequo) pod względem wielkości profile z zestawienia, Olewnik oraz Tarczyński, których profile mają po 45 tys. obserwujących, znalazły się dopiero na 7. i 10. miejscu rankingu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].