Jak profile producentów okien radziły sobie na Facebooku w czerwcu 2022 r.? W niniejszym zestawieniu, opracowanym przez analityków IBIMS, liderem okazała się strona marki Eko-Okna. Na podium znalazł się również fanpage OKNOPLAST Polska oraz DRUTEX. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking producentów okien na Facebooku. Eko-Okna, OKNOPLAST i DRUTEX liderami popularności w czerwcu
Na pierwszym miejscu czerwcowego rankingu producentów okien na Facebooku znalazła się strona marki Eko-Okna S.A. Ten fanpage, z wynikiem 3,3 tys. interakcji, zostawił swoich konkurentów daleko w tyle. Wysokim poziomem interaktywności w bieżącym miesiącu może pochwalić się również OKNOPLAST Polska (2,1 tys.). Za nim, z wynikiem 1 tys. interakcji, uplasował się profil DRUTEX S.A. Wszystkie pozostałe marki, które znalazły się w rankingu, uzyskały wyniki poniżej 1 tys. interakcji.
Na podstawie zgromadzonych danych można wnioskować, że strategia komunikacyjna marki Eko-Okna S.A. przyniosła zadowalające efekty. Nie dość, że fanpage ten miał najwięcej interakcji, to na dodatek może poszczycić się również największą liczbą polubień postów (2,4 tys.), największą liczbą komentarzy (118) oraz największą liczbą udostępnień swoich publikacji (351). Firma ta była też w badanym okresie najbardziej aktywną na Facebooku – opublikowała 30 postów w ciągu 30 dni.
Bardzo aktywnymi były też profile marek VEKA Polska (20 publikacji), DRUTEX S.A. (19 wpisów), REHAU Polska (19 postów) i OKNOPLAST Polska (18 postów).
W czerwcu najprężniej rozwijał się profil marki OknoPlus. Na tym fanpage’u w ciągu miesiąca przybyło aż 670 nowych fanów. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę wyniki pozostałych stron producentów okien.
Producenci okien w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W badanym okresie najbardziej popularnym wśród postów producentów okien na Facebooku okazał się wpis marki OKNOPLAST Polska. Zebrał on 722 interakcje, miał również najwięcej polubień (598). Publikacja dotyczyła drzewek bonsai. Na drugim miejscu tego zestawienia uplasował się post marki Eko-Okna (538 interakcji). Wpis dotyczył inwestycji firmy i był pytaniem do fanów. Tego typu publikacja miała na celu nie tylko wypromowanie działań producenta, ale również zachęcenie internautów do reagowania. Trzeci najpopularniejszy wpis opublikował na swoim fanpage’u OKNOPLAST. Prezentował on preferencje znaku zodiaku Bliźnięta dotyczące aranżowania mieszkania i uzyskał 473 interakcje.
Już na pierwszy rzut oka widać, że ranking top postów producentów okien na Facebooku w czerwcu został opanowany przez Eko-Okna S.A. Aż 7 z 13 najbardziej popularnych publikacji należało bowiem do tej marki.
Podsumowując – w czerwcu 2022 r. największe zainteresowanie ze strony internautów budził oficjalny profil FB Eko-Okna S.A., co ostatecznie pozwoliło tej firmie na zajęcie pierwszego miejsca w rankingu. Na drugim miejscu uplasował się OKNOPLAST Polska, również zyskując wysokie rezultaty. Podium, już ze zdecydowanie słabszym wynikiem, zamknął DRUTEX Polska. W badanym okresie wszyscy producenci okien byli jednak dość aktywni na swoich fanpage’ach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].