Jak profile producentów okien radziły sobie na Facebooku w lipcu 2022 r.? W niniejszym zestawieniu, opracowanym przez analityków IBIMS, liderem okazała się polska strona marki VELUX. Na podium znalazł się również fanpage OKNOPLAST Polska oraz Dobroplast. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking producentów okien na Facebooku. VELUX, OKNOPLAST i Dobroplast liderami popularności w lipcu
Podium lipcowego rankingu producentów okien na Facebooku otworzyła strona marki VELUX (PL). Ten fanpage, z wynikiem 3,7 tys. interakcji, wskoczył od razu na 1. miejsce zestawienia, chociaż w poprzednim rankingu, z powodu niekorzystnych wyników, nie znalazł się tam wcale. Wysokim poziomem interaktywności w bieżącym miesiącu może pochwalić się również OKNOPLAST Polska (2,1 tys.). Ta marka zachowała swoje 2. miejsce z minionego miesiąca. Miała wtedy również identyczny wynik. Za nim, ex aequo, z wynikiem po 2,5 tys. interakcji, uplasowały się profile Dobroplast – Fabryka okien PVC oraz KRISPOL. Dobroplast, względem poprzedniego zestawienia, podskoczył o 1 oczko w górę, zaś KRISPOL to nowa marka w rankingu.
Porównując ranking lipcowy z czerwcowym – profil marki DRUTEX S.A. spadł z miejsca 3. na miejsce 6., Eko-Okna S.A. zaliczyły spadek z lokaty 1. na 5., OknoPlus znalazło się na miejscu 7. (z lokaty nr 5), a VETREX zaliczył spadek z miejsca 6. na 10. Strona, która w tym miesiącu awansowała, to Budvar (z lokaty 9. na 8.) oraz wspomniany wcześniej Dobroplast (skok z miejsca 4. na 3.).
Największą aktywnością własną wykazywały się profile: Eko-Okna S.A. (33 posty) oraz DRUTEX S.A. (29 wpisów). Największą liczbę polubień uzyskała strona OKNOPLAST Polska (2,7 tys.), najwięcej komentarzy zebrała marka VELUX (2,1 tys.), zaś największą liczbą udostępnień może poszczycić się firma DRUTEX S.A. (265).
W lipcu najprężniej rozwijał się profil marki VELUX. Na tym fanpage’u w ciągu miesiąca przybyło aż 1,9 tys. nowych fanów. To naprawdę imponująca liczba, biorąc pod uwagę wyniki pozostałych stron producentów okien.
Producenci okien w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W badanym okresie najbardziej popularnym wśród postów producentów okien na Facebooku okazał się wpis marki VELUX (PL). Zebrał on 2,4 tys. interakcji, miał również najwięcej komentarzy (2 tys.). Publikacja była pytaniem i zachęcała do zostawiania pod nią odpowiedzi. Zabieg okazał się jak najbardziej udany.
Na drugim miejscu tego zestawienia uplasował się post marki KRISPOL (1,5 tys. interakcji). Wpis dotyczył brązowych medali Ligi Narodów zdobytych przez Reprezentację Polski, której zawodników wspiera marka. Tego typu publikacja miała na celu nie tylko wypromowanie działań producenta, ale również zachęcenie internautów do reagowania. Wpis ten zyskał najwięcej like’ów (1,1 tys.). Trzeci najpopularniejszy wpis opublikowano na fanpage’u OknoPlus. Uzyskał on 1,4 tys. interakcji.
Podsumowując – w lipcu 2022 r. największe zainteresowanie ze strony internautów budził oficjalny facebookowy profil VELUX (PL), co ostatecznie pozwoliło tej firmie na zajęcie pierwszego miejsca w rankingu. Na drugim miejscu uplasował się OKNOPLAST Polska, również zyskując wysokie rezultaty. Podium, już z nieco słabszym wynikiem, zamknął Dobroplast. W badanym okresie wszyscy producenci okien byli jednak dość aktywni na swoich fanpage’ach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].