Jak profile producentów okien radziły sobie na Facebooku w sierpniu 2022 r.? W niniejszym zestawieniu, opracowanym przez analityków IBIMS, liderem znów okazał się polski fanpage marki VELUX. Na podium znalazły się również strony OKNOPLAST Polska, Eko-Okna S.A. oraz Dobroplast – Fabryka okien PVC. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking producentów okien na Facebooku. VELUX, OKNOPLAST, Eko-Okna i Dobroplast liderami popularności w sierpniu
Podium sierpniowego rankingu producentów okien na Facebooku ponownie otworzyła strona marki VELUX (PL). Ten fanpage, z wynikiem 7,4 tys. interakcji, pozostał liderem zestawienia, poprawiając swój poprzedni wynik o 3,7 tys. interakcji. Tym samym pozostawił swoich konkurentów daleko w tyle. Na drugim miejscu, identycznie jak w minionym miesiącu, uplasowała się strona marki OKNOPLAST Polska (3,2 tys. interakcji). Za nią, ex aequo, z wynikiem po 2,2 tys. interakcji, znalazły się profile Eko-Okna S.A. oraz Dobroplast – Fabryka okien PVC. Eko-Okna, względem poprzedniego zestawienia, podskoczyły o 2 oczka w górę, zaś Dobroplast zachował swoją lokatę.
Porównując ranking sierpniowy z lipcowym – profil marki KRISPOL, który w minionym miesiącu zajmował miejsce 3. (ex aequo z profilem Dobroplast), tym razem spadł na lokatę 8. Gorzej poradziły sobie również: OknoPlus (spadek z miejsca 7. na 9.) czy Gdańska Fabryka Okien (spadek z lokaty 11. na 13.). Strony, które w tym miesiącu awansowały to: Drutex (z miejsca 6. na 5.), Budvar (z lokaty 8. na 6.) czy FAKRO (z miejsca 9. na 7.). Swoją 10. pozycję zachowała marka VETREX.
Największą aktywnością własną wykazywały się profile: DRUTEX S.A. (25 wpisów), Eko-Okna S.A. (23 posty) oraz FAKRO (22 publikacje). Największą liczbę polubień uzyskała strona VELUX (5,2 tys.). Ten fanpage zebrał również najwięcej komentarzy (1,5 tys.). Największą liczbą udostępnień może poszczycić się firma KRISPOL (158).
W sierpniu znów najprężniej rozwijał się profil marki VELUX. Na tym fanpage’u w ciągu miesiąca przybyło aż 1,9 tys. nowych fanów. To naprawdę imponująca liczba, biorąc pod uwagę wyniki pozostałych stron producentów okien. W badanym okresie dużo nowych obserwatorów udało się zgromadzić także marce FAKRO (+1,2 tys. fanów).
Producenci okien w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W badanym okresie najbardziej popularnym wśród postów producentów okien na Facebooku okazał się wpis marki VELUX (PL). Zebrał on 1,6 tys. interakcji, miał również najwięcej polubień (1,3 tys.). Publikacja była pytaniem i zachęcała do zostawiania pod nią reakcji. Zabieg okazał się jak najbardziej udany.
Na drugim miejscu tego zestawienia uplasował się również post marki VELUX (1,3 tys. interakcji). Ten wpis miał też największą liczbę komentarzy (836). Grafika w formie wykreślanki oraz pytanie do fanów miały zachęcić do zostawiania odpowiedzi pod postem. Po raz kolejny udana koncepcja.
Trzecie miejsce, ex aequo, zajęły posty opublikowane na profilach OKNOPLAST Polska i VELUX. Uzyskały one po 1,2 tys. interakcji. Pierwszy z nich był ciekawostką z serii „Styl zapisany w gwiazdach”. Tym razem dotyczył on preferencji, jakie posiada Lew. Drugi był reklamą produktu marki – okien do płaskiego dachu. Wpis ten miał najwięcej udostępnień (39).
Już na pierwszy rzut oka widać, że to marka VELUX zdominowała sierpniowy ranking top postów producentów okien na Facebooku. W badanym okresie umieściła bowiem 7 z 13 najbardziej popularnych wpisów.
Podsumowując – w sierpniu 2022 r. największe zainteresowanie ze strony internautów budził oficjalny facebookowy profil VELUX (PL), co ponownie pozwoliło tej firmie na zajęcie pierwszego miejsca w rankingu. Na drugim miejscu uplasował się OKNOPLAST Polska, również zyskując dość wysokie rezultaty. Podium, już z nieco słabszymi wynikami, zamknęły marki Eko-Okna i Dobroplast. W badanym okresie wszyscy producenci okien byli jednak dość aktywni na swoich fanpage’ach. Najgorzej poradziły sobie profile Bertrand (352 interakcje), Kowalski okna (356 interakcji) oraz Gdańska Fabryka Okien (437 interakcji).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].