Analitycy IBiMS przyjrzeli się bliżej profilom sieci fast food na Facebooku. W czerwcu 2022 r. zdecydowanym liderem był Pasibus, który zajął 1. miejsce w zestawieniu. Drugie miejsce należało do McDonald’s, zaś na trzecim uplasowała się pizzeria DaGrasso. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?
Ranking sieci fast food na Facebooku. Pasibus, McDonald’s i DaGrasso liderami popularności
Największą sumę interakcji wygenerował fanpage sieci Pasibus, który z imponującym wynikiem 37 tys. wszystkich reakcji osiągnął miejsce 1. Był to również jeden z najbardziej aktywnych profili – w ciągu miesiąca pojawiło się na nim 31 publikacji. Ta strona miała również najwięcej polubień swoich postów (8,2 tys.) oraz sporą liczbę komentarzy (1,9 tys.). Miejsce drugie w czerwcowym rankingu sieci fast food na Facebooku zajął McDonald’s (14 tys. interakcji). W badanym okresie ten fanpage zyskał bardzo dużą liczbę nowych fanów (+74 tys.) oraz największą liczbę komentarzy (3,5 tys.). Podium zamknął profil DaGrasso. Miał on jednak zdecydowanie mniej interakcji niż jego poprzednicy – zebrał ich jedynie 4,6 tys.
Stroną, która w badanym okresie wykazywała największą aktywność własną była 7 Street – Bar & Grill. W ciągu miesiąca pojawiło się na niej aż 56 postów. Bardzo aktywny był wspomniany już wcześniej Pasibus (31 wpisów), a także North Fish (20 postów), Krowarzywa (17 publikacji) oraz Telepizza (16 postów). Pozostałe profile zachowywały aktywność na umiarkowanym poziomie.
Co ciekawe, w czerwcu dość przeciętnie wypadła facebookowa strona należąca do KFC, która jest drugim co do wielkości profilem z zestawienia. Znalazła się bowiem dopiero na 8. miejscu w rankingu najpopularniejszych sieci fast food na FB. Fanpage ten odnotował za to największy przyrost nowych fanów – w ciągu miesiąca zyskał aż 86 tys. obserwujących. Za nim znalazł się profil McDonald’s, któremu w badanym okresie przybyło 74 tys. fanów. W czerwcu największą interaktywność generował post sieci Pasibus. Wpis dotyczący nowego, specjalnego burgera festiwalowego zyskał aż 18 tys. wszystkich reakcji ze strony internautów. Na miejscu 2. top postów sieci fast food na Facebooku również znalazł się wpis Pasibusa (8,6 tys. interakcji). Miejsce 3. zajął post sieci McDonald’s, który miał 5 tys. interakcji.
W zestawieniu najpopularniejszych wpisów sieci fast food na FB największa liczba postów przypadła w udziale marce McDonald’s (5 z 13 postów) oraz firmie Pasibus (4 z 13 postów).
Podsumowując – w czerwcu to Pasibus był liderem rankingu najbardziej interaktywnych profili sieci fast food na Facebooku. Komunikacja marketingowa tej marki, która prowadzona jest w sposób stabilny, owocuje znakomitymi rezultatami. Dobry wynik osiągnął też McDonald’s. Konkurenci tych dwóch sieci pozostali daleko w tyle z dość średnimi i przeciętnymi wynikami.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].