Analitycy IBiMS przyjrzeli się bliżej profilom sieci fast food na Facebooku. W lipcu 2022 r. ponownie zdecydowanym liderem był Pasibus, który zajął 1. miejsce w zestawieniu. Drugie miejsce należało do McDonald’s, zaś na trzecim uplasowało się KFC. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?
Ranking sieci fast food na Facebooku. Pasibus, McDonald’s i KFC liderami popularności
Największą sumę interakcji wygenerował fanpage sieci Pasibus, który z wynikiem 23 tys. wszystkich reakcji osiągnął miejsce 1. Był to również jeden z najbardziej aktywnych profili – w ciągu miesiąca pojawiło się na nim 27 publikacji. Ta strona miała również sporą liczbę polubień (4,1 tys.). Miejsce drugie w lipcowym rankingu sieci fast food na Facebooku zajął McDonald’s (8,7 tys. interakcji). W badanym okresie ten fanpage zyskał imponującą liczbę nowych fanów (+122 tys.) oraz największą liczbę like’ów (4,3 tys.). Podium zamknął polskojęzyczny profil KFC, który na lokatę 3. przywędrował aż z miejsca 8. Profil zebrał 6,7 tys. interakcji. Miejsca 1. oraz 2. nie zmieniły się względem zestawienia z czerwca. Zmiana nastąpiła tylko w przypadku miejsca 3. – DaGrasso spadł z niego na lokatę nr 5.
Porównując ranking lipcowy z czerwcowym, tym razem gorzej wypadły: Burger King (spadek z miejsca 5. na 6.), North Fish (spadek z lokaty 6. na 7.), Krowarzywa (spadek z miejsca 7. na 10.) oraz wspomniane wcześniej DaGrasso. Pizza Hut zachowała miejsce nr 4, które zajmowała w minionym miesiącu.
Stroną, która w badanym okresie wykazywała największą aktywność własną była 7 Street – Bar & Grill. W ciągu miesiąca pojawiło się na niej 35 postów. Bardzo aktywny był wspomniany już wcześniej Pasibus (27 wpisów), a także North Fish (18 postów). Pozostałe profile zachowywały aktywność na umiarkowanym poziomie.
Sieci fast food w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W lipcu największą interaktywność generował post sieci Pasibus. Wpis, ktory zdobył 8,4 tys. interakcji, był pytaniem do fanów i miał na celu skłonienie ich do reagowania. Na miejscu 2. top postów sieci fast food na Facebooku znalazł się wpis sieci McDonald’s (5,9 tys. interakcji). Publikacja ta miała najwięcej polubień (3,1 tys.), zebrała też największą liczbę udostępnień (36). Miejsce 3. zajął post Pasibusa, który miał 5,8 tys. interakcji, a dotyczył nowego burgera tej sieci. Publikacja ta miała skłaniać internautów do zostawiania pod nią reakcji.
W zestawieniu najpopularniejszych wpisów sieci fast food na Facebooku największa liczba postów przypadła w udziale firmie Pasibus (5 z 13 postów).
Podsumowując – w lipcu, podobnie jak w czerwcu, to Pasibus był liderem rankingu najbardziej interaktywnych profili sieci fast food na Facebooku. Komunikacja marketingowa tej marki, która prowadzona jest w sposób stabilny, owocuje znakomitymi rezultatami. Dobry wynik osiągnęły też profile McDonald’s oraz KFC, które znalazły się na podium, jednak nie miały one aż tak imponujących wyników, jak lider lipcowego zestawienia.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].