Analitycy IBiMS przyjrzeli się bliżej profilom sieci fast food na Facebooku. W sierpniu 2022 r. liderem został McDonald’s, który zajął 1. miejsce w zestawieniu. Drugie miejsce należało do sieci Pasibus, zaś na trzecim uplasowało się Da Grasso. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?
Ranking sieci fast food na Facebooku. McDonald’s, Pasibus i Da Grasso liderami popularności
Największą sumę interakcji wygenerował fanpage sieci McDonald’s, który z wynikiem 20 tys. wszystkich reakcji osiągnął miejsce 1. (skok z miejsca 2.). Paradoksalnie, był to również jeden z najmniej aktywnych profili – w ciągu miesiąca pojawiło się na nim zaledwie 5 publikacji. Ta strona miała jednak największą liczbę polubień (9,3 tys.) oraz udostępnień (227).
Miejsce drugie w sierpniowym rankingu sieci fast food na Facebooku zajął Pasibus (19 tys. interakcji). Ten profil zaliczył jednak spadek z miejsca 1., które zajmował w poprzednim rankingu. W badanym okresie fanpage zyskał za to imponującą liczbę komentarzy (7,9 tys.).
Podium zamknął profil Da Grasso, który na lokatę 3. przywędrował z miejsca 5. Profil zebrał 5,9 tys. interakcji. Z zajmowanego w minionym miesiącu podium spadł za to profil KFC (z lokaty 3. na lokatę nr 4).
Porównując ranking sierpniowy z lipcowym, tym razem gorzej wypadły: Pizza Hut (spadek z miejsca 4. na 5.), Burger King (spadek z lokaty 6. na 8.) oraz wspomiane wcześniej Pasibus i KFC. North Fish zachowało miejsce nr 7, które zajmowało w minionym miesiącu.
Stroną, która w badanym okresie wykazywała największą aktywność własną była 7 Street – Bar & Grill. W ciągu miesiąca pojawiło się na niej 30 postów. Bardzo aktywne były też: North Fish i Domino’s Pizza (oba profile po 19 postów), a także Pasibus i Krowarzywa (obie strony po 18 wpisów). Pozostałe profile zachowywały aktywność na umiarkowanym poziomie.
Sieci fast food w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W sierpniu największą interaktywność generował post sieci McDonald’s. Wpis ten zdobył 9,5 tys. interakcji, miał też najwięcej polubień (4,1 tys.) oraz udostępnień (146).
Na miejscu 2. top postów sieci fast food na Facebooku ex aequo znalazły się publikacje marek McDonald’s i Pasibus. Oba wpisy miały po 7 tys. interakcji. Post należący do Pasibusa miał też najwiekszą liczbę komentarzy (6,5 tys.).
Miejsce 3. zajęła publikacja Pasibusa, która zdobyła 5,8 tys. interakcji. Była ona głosowaniem i miała na celu zachęcenie internautów do reagowania. W zestawieniu najpopularniejszych wpisów sieci fast food na Facebooku największa liczba postów przypadła w udziale firmom McDonald’s oraz Pasibus (po 4 posty każda).
Podsumowując – w sierpniu to McDonald’s był liderem rankingu najbardziej interaktywnych profili sieci fast food na Facebooku. Komunikacja marketingowa tej marki, która prowadzona jest w sposób stabilny, owocuje znakomitymi rezultatami. Tuż za nim, z bardzo zbliżonym wynikiem, znalazł się Pasibus. Dobre rezultaty osiągnął też profil marki Da Grasso, który znalazł się na podium, jednak nie miał on aż tak imponujących wyników, jak profile z miejsca 1. oraz 2.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].