Analitycy IBiMS przyjrzeli się bliżej profilom sieci fast food na Facebooku. We wrześniu 2022 r. liderem został McDonald’s, który zajął 1. miejsce w zestawieniu. Drugie miejsce należało do sieci Pasibus, zaś na trzecim uplasowało się Da Grasso. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?
Ranking sieci fast food na Facebooku. McDonald’s, Pasibus i Da Grasso liderami popularności
Największą sumę interakcji wygenerował fanpage sieci McDonald’s, który z wynikiem 25 tys. wszystkich reakcji osiągnął miejsce 1. Paradoksalnie, był to również najmniej aktywny profil – w ciągu miesiąca pojawiło się na nim zaledwie 5 publikacji. Ta strona miała jednak największą liczbę polubień (12 tys.) oraz komentarzy (4,9 tys.).
Miejsce drugie we wrześniowym rankingu sieci fast food na Facebooku zajął Pasibus (17 tys. interakcji). W badanym okresie fanpage zyskał też dużą liczbę komentarzy (2,7 tys.). Podium zamknął profil Da Grasso, który zebrał 7,6 tys. interakcji. Miał on największą liczbę udostępnień (235).
Porównując ranking sierpniowy z wrześniowym, wszystkie trzy wyżej wymienione profile zachowały swoje poprzednio zajmowane miejsca na podium zestawienia. Tym razem gorzej wypadły: KFC (spadek z miejsca 4. na 5.), Pizza Hut (spadek z lokaty 5. na 7.), Berlin Doner Kebap (spadek z lokaty nr 6 na 9) czy Krowarzywa (spadek z miejsca 9. na 11.). Lepiej poradziły sobie m.in. North Fish (skok z lokaty 7. na 4.) czy Burger King Polska (awans z miejsca 8. na 6.).
Stroną, która w badanym okresie wykazywała największą aktywność własną była 7 Street – Bar & Grill. W ciągu miesiąca pojawiło się na niej 35 postów. Bardzo aktywne były też: Pasibus (27 wpisów) i North Fish (24 posty). Pozostałe profile zachowywały aktywność na umiarkowanym poziomie.
Sieci fast food we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
We wrześniu największą interaktywność generował post sieci McDonald’s. Wpis ten zdobył 11 tys. interakcji, miał też najwięcej polubień (5,1 tys.), komentarzy (1,7 tys.) oraz udostępnień (66).
Na miejscu 2. top postów sieci fast food na Facebooku znalazła się publikacja marki Pasibus. Wpis miał 5,5 tys. interakcji i był rozstrzygnięciem zabawy, polegającej na na wymyśleniu 3 raperskich nazw burgerów. Post był jednocześnie pytaniem do internautów, zachęcającym do komentowania i zostawiania reakcji.
Miejsce 3. zajęła publikacja sieci McDonald’s, która zdobyła 5,2 tys. interakcji. W zestawieniu najpopularniejszych wpisów sieci fast food na Facebooku największa liczba postów przypadła w udziale firmom McDonald’s (5 na 10 postów) oraz Pasibus (3 na 10 publikacji). Pozostałe dwa posty należały do pizzerii Da Grasso.
Podsumowując – we wrześniu to McDonald’s był liderem rankingu najbardziej interaktywnych profili sieci fast food na Facebooku. Komunikacja marketingowa tej marki, która prowadzona jest w sposób stabilny, owocuje znakomitymi rezultatami. Tuż za nim, również z dobrym wynikiem, znalazł się Pasibus. Wysokie rezultaty osiągnął też profil marki Da Grasso, który znalazł się na podium, jednak nie miał on aż tak imponujących wyników, jak profile z miejsca 1. oraz 2.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].