Jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w maju 2022 r.? W tym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został ponownie przez morele.net. Na drugim miejscu znalazła się marka x-kom.pl. Podium zamknęła marka Media Expert (po spadku RTV Euro AGD z podium na miejsce 4.).
Morele.net, X-KOM i Media Expert na podium rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
W czołówce rankingu znalazły się Morele.net, x-kom.pl oraz Media Expert. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 72 tys. interakcji (dwa razy tyle, co druga na podium marka x-kom) i tym samym zdeklasowała swoich konkurentów. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się x-kom.pl, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji, tj. 36 tys. Na miejscu trzecim znalazł się Media Expert z wynikiem 24 tys. interakcji. Najgorzej w zestawieniu ponownie wypadł profil ELECTRO.pl, który uplasował się na miejscu 13., zdobywając przez cały kwiecień jedynie 9 reakcji.
Najbardziej aktywną marką w tym kanale social media był Media Expert. Na profilu tej firmy w maju pojawiły się 92 posty. Największy przyrost nowych fanów w maju uzyskały profile Morele.net (+7,5 tys.) oraz Media Expert (+1,5 tys.). Jeśli chodzi o marki, które traciły obserwujących, były to MyCenter, mixelectronics.pl, Avans oraz Partner AGD RTV i Electro.pl. Spadki te nie były jednak zbyt spektakularne.
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzył sklep morele.net. Najpopularniejszy wpis tej marki, który był pytaniem w postaci grafiki, miał angażować fanów do pozostawiania pod nim reakcji. Był to udany zabieg, ponieważ nie dość, że post uplasował się na pierwszym miejscu pod względem popularności, zyskując aż 22 tys. interakcji, to na dodatek znalazło się pod nim najwięcej, bo aż 19 tys. polubień. W sumie w pierwszej dziesiątce wpisów 5 było autorstwa sklepu Morele.
Porównując ranking majowy do kwietniowego można zauważyć, że Morele utrzymało pozycję lidera popularności. X-kom, RTV Euro AGD i Media Expert to marki, które nieustannie są w czołówce zestawienia. Miesiąc do miesiąca spadki w notowaniu zaliczyły między innymi RTV Euro AGD, OleOle.pl i Media Markt (wszystkie trzy marki o 1 oczko). O 2 miejsca w górę przesunął się za to profil NEONET.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].