Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w czerwcu 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został ponownie przez morele.net. Na drugim miejscu znów znalazła się marka x-kom.pl, zaś podium, tak jak w minionym miesiącu, zamknęła marka Media Expert.
Morele.net, X-KOM i Media Expert w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium czerwcowego zestawienia znalazły się Morele.net, x-kom.pl oraz Media Expert. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 58 tys. interakcji i tym wynikiem, podobnie jak w minionym miesiącu, zdeklasowała swoich konkurentów. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się x-kom.pl, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia,.tj. 28 tys. (o 6 tys. mniej niż w maju). Na miejscu trzecim znalazł się Media Expert z wynikiem 25 tys. interakcji (o 1 tys. więcej niż w maju). Najgorzej w rankingu ponownie wypadł profil ELECTRO.pl, który uplasował się na miejscu 14., zdobywając przez cały czerwiec tylko 1 reakcję.
Najbardziej aktywną marką w social media w czerwcu znów okazał się Media Expert. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 97 postów. Największy przyrost nowych fanów w czerwcu uzyskały profile morele.net (+3,6 tys.) oraz Media Expert (+1,4 tys.). Marki, które pod tym względem radziły sobie najgorzej, tj. traciły obserwujących, to x-kom.pl (-75), Avans (-29), MyCenter (-12), mixelectronics.pl (-11), kakto.pl (-5), Rebel Electro (-5) oraz Partner AGD RTV (-2). Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy x-kom.pl oraz morele.net. Publikacje tych marek uzyskały po 18 tys. interakcji. Wpis pierwszej marki, który był pytaniem do internautów, miał angażować do pozostawiania pod nim reakcji. Był to udany zabieg, ponieważ nie dość, że post uplasował się na pierwszym miejscu pod względem popularności, to na dodatek znalazło się pod nim najwięcej, bo aż 17 tys. komentarzy. Wpis drugiej marki również był pytaniem do fanów i także miał angażować ich do dzielenia się like’ami i komentarzami. Uzyskał on najwięcej polubień (16 tys.) ze wszystkich postów z zestawienia. Aż 6 z 13 najpopularniejszych publikacji należało w czerwcu do morele.net.
Porównując ranking czerwcowy do majowego można zauważyć, że Morele, x-kom.pl oraz Media Expert utrzymały się w pierwszej trójce. Jeśli chodzi o przyrost fanów, to w bieżącym miesiącu, gorzej niż w minionym, poradził sobie sklep x-kom.pl, zaliczając stratę 75 obserwatorów. Duże spadki w notowaniu zaliczyły m.in. morele. net (-14 tys. interakcji) oraz x-kom.pl (-8 tys. interakcji). Więcej miały za to profile Media Markt (+1 tys.), RTV Euro AGD (+3 tys.) czy NEONET (+2,4 tys.).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].