Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w grudniu 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został przez profil RTV Euro AGD. Na drugim miejscu znalazła się marka MediaMarkt Polska, zaś podium zamknął NEONET. Jak wypadli pozostali gracze?
RTV Euro AGD, MediaMarkt Polska i NEONET w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium grudniowego zestawienia znalazły się: RTV Euro AGD, MediaMarkt Polska i NEONET. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 33 tys. interakcji i dzięki temu wynikowi znalazła się na pierwszym miejscu rankingu. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się MediaMarkt Polska, który uzyskał dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia, tj. 28 tys. Na miejscu 3., z wynikiem 27 tys. interakcji, znalazł się sklep NEONET.
Najgorzej w rankingu wypadły profile: Rebel Electro (31 interakcji), Max Kuchnie (105 interakcji) oraz PLUS AGD RTV (266 interakcji).
Najbardziej aktywną marką w social media w grudniu był Media Expert. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 115 postów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również RTV Euro AGD (97 wpisów) oraz morele.net (62 publikacje).
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie uzyskał profil Media Expert (+2,6 tys.). Marki, które pod tym względem poradziły sobie najgorzej, tj. straciły obserwujących, to: morele.net (-573 fanów) oraz Rebel Electro (-7 obserwatorów).
Sklepy RTV i AGD w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy MediaMarkt Polska oraz x-kom.pl. Publikacja zamieszczona na profilu MediaMarkt Polska zajęła 1. miejsce, osiągając wynik 12 tys. interakcji. Post nawiązywał do Młodzieżowego Słowa Roku 2022.
Wpis z lokaty nr 2 miał 7,4 tys. interakcji i należał do sklepu x-kom.pl. Był on pytaniem do fanów i miał na celu zachęcenie ich do pozostawiania komentarzy. Publikacja z lokaty 3. również należała do sieci x-kom.pl i zebrała 6,9 tys. interakcji. Miała również najwięcej polubień (4 tys.).
Największą liczbę komentarzy miał wpis należący do x-kom.pl (5,2 tys.), zaś najwięcej udostępnień otrzymała publikacja na profilu Media Expert (223).
Podsumowując, w grudniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się RTV Euro AGD, MediaMarkt Polska i NEONET. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].