Jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r.? W tym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został przez morele.net. Na drugim miejscu znalazła się sieć x-kom.pl. Podium zamknęła marka RTV Euro AGD. Jak wypadła konkurencja?
Morele.net, X-KOM i RTV Euro AGD – czołowi gracze w Facebookowym rankingu marek RTV / AGD
W czołówce rankingu znalazły się Morele.net, x-kom.pl oraz RTV Euro AGD. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała aż 131 tys. interakcji w obrębie swojego profilu i tym samym zdeklasowała swoich konkurentów. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się x-kom.pl, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji, tj. 48 tys. Na miejscu trzecim znalazł się RTV Euro AGD z wynikiem 26 tys. interakcji. Najgorzej w zestawieniu ponownie wypadł profil ELECTRO.pl, który uplasował się na miejscu 13., zdobywając przez cały kwiecień jedynie 1 interakcję, którą był 1 like.
Najbardziej aktywną marką w tym kanale komunikacji był Media Expert. Na profilu tej firmy w ciągu 30 dni pojawiło się aż 118 postów. Aktywne były także RTV Euro AGD (64 posty), Max Elektro (56 postów), morele.net (51 postów), x-kom.pl (43 posty) oraz NEONET (42 posty).
Największy przyrost nowych fanów w kwietniu uzyskały profile Media Expert (1,3 tys.) oraz x-kom.pl (1,1 tys.). Ponadprzeciętnym wynikiem może się również pochwalić marka morele.net, której facebookową stronę zaczęło obserwować 853 nowych użytkowników. W badanym okresie najgorzej pod tym względem powodziło się profilowi Media Markt Polska – strona straciła 260 fanów. Dużo mniejszy, ale jednak ubytek obserwujących, odnotowała również strona Rebel Electro (-2 fanów).
W kwietniu, pod względem polubień postów, najlepiej wypadł profil morele.net, który zdobył aż 88 tys. like’ów. Pozostałe marki nie miały już tak imponujących wyników, ale ponad tysiąc polubień pod wpisami zyskały: RTV Euro AGD (21 tys.), x-kom.pl (12 tys.), Media Expert (11 tys.), NEONET (3,7 tys.) i Media Markt Polska (3,4 tys.). Największą liczbę komentarzy pod swoimi publikacjami miał x-kom.pl (26 tys.). Jeśli o to chodzi, to żaden inny profil z zestawienia nie osiągnął aż tak spektakularnego wyniku. W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy marek takich jak: RTV Euro AGD (704 udostępnienia), morele.net (644 udostępnienia) oraz Media Expert (498 udostępnień). Jest to bardzo korzystne z perspektywy zasięgu ich komunikacji.
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzył sklep morele.net. Wpis tej marki, który był pytaniem w postaci grafiki, miał angażować fanów do pozostawiania pod nim reakcji. Zabieg okazał się być udanym, ponieważ nie dość, że post uplasował się na pierwszym miejscu pod względem popularności, zyskując aż 59 tys. interakcji, to na dodatek znalazło się pod nim najwięcej, bo aż 36 tys. polubień. Kolejny najpopularniejszy wpis również należał do sklepu morele.net. Publikacja zyskała 37 tys. interakcji ze strony użytkowników.
Trzecie miejsce zajął wpis sklepu x-kom.pl (23 tys. interakcji), który był postem angażującym fanów do pozostawiania pod nim komentarzy. Założenie było słuszne i jak najbardziej poszło po myśli marki – publikacja faktycznie zdobyła największą liczbę komentarzy, a było ich pod nią aż 21 tys.
Najchętniej dzielono się postem opublikowanym przez morele.net (395 udostępnień). Wpis dotyczył Dnia Grafika, w którym firma złożyła życzenia wszystkim obchodzącym to święto. W publikacji znalazł się również materiał wideo. Pod względem największej liczby udostępnień drugi z kolei był post Media Expert (212 udostępnień), zaś na miejscu trzecim uplasował się wpis autorstwa RTV Euro AGD (151 share’ów).Podsumowując, w kwietniu nie było większych zaskoczeń, jeśli chodzi o sklepy RTV i AGD, ponieważ to właśnie czołowi gracze wypadli w zestawieniu najlepiej. Ciekawym zjawiskiem może być jednak miejsce pierwsze, które zajęła marka morele.net. Tak ponadprzeciętny wynik (131 tys. interakcji), który udało jej się uzyskać w ciągu 30 dni, jest godny podziwu. Można powiedzieć, że na tle tego sklepu pozostałe wypadły średnio, a wyniki niektórych były zdecydowanie poniżej potencjału marek.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].