Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w październiku 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został po raz kolejny przez profil morele.net. Na drugim miejscu znalazła się marka NEONET, zaś podium zamknął MediaMarkt Polska. Jak wypadli pozostali gracze?
Morele.net, NEONET i MediaMarkt Polska w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium październikowego zestawienia znalazły się morele.net, NEONET oraz MediaMarkt Polska. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 73 tys. interakcji i tym wynikiem, podobnie jak w minionym miesiącu, zdeklasowała swoich konkurentów. Tym razem osiągnęła jednak wynik niższy o 16 tys. interakcji.
Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się NEONET, który uzyskał dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia, tj. 28 tys. Ten profil poprawił swój poprzedni wynik o 9 tys. zdobytych interakcji. Na miejsce 2. awansował z lokaty nr 4.
Na miejscu 3., z wynikiem 21 tys. interakcji, znalazł się sklep MediaMarkt Polska. Ten profil, biorąc pod uwagę wyniki z minionego miesiąca, zaliczył spadek o 1 oczko (z miejsca 2. na 3.). RTV Euro AGD, który we wrześniu zajmował miejsce 3., tym razem znalazł się na miejscu 4.
Najgorzej w rankingu wypadły profile: ELECTRO.pl oraz MyCenter, które uplasowały się eq aequo na miejscu 13., zdobywając przez cały październik każdy po 4 reakcje ze strony internautów. W badanym okresie gorzej poszło również marce NEO24.PL (10 interakcji).
Najbardziej aktywną marką w social media w październiku był Media Expert. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 75 postów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również RTV Euro AGD (73 wpisy) oraz morele.net (58 publikacji).
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie uzyskał profil Media Expert (+927 tys.). Marka, która pod tym względem poradziła sobie najgorzej, tj. straciła obserwujących, to MediaMarkt Polska (-780 fanów). Duży ubytek fanów zaliczył też profil x-kom.pl (-542 obserwatorów).
Sklepy RTV i AGD w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy morele.net, OleOle.pl i MediaMarkt Polska. Publikacja zamieszczona na profilu morele.net zajęła 1. miejsce, osiągając wynik 39 tys. interakcji. Post był poświęcony Światowemu Dniu Zwierząt i zachęcał do zrobienia z tej okazji zakupów w sklepie marki.
Wpis z lokaty nr 2 miał 8,6 tys. interakcji i należał do OleOle.pl. Był on pytaniem do fanów i miał na celu zachęcenie ich do pozostawiania komentarzy oraz reakcji. Publikacja z lokaty 3. należała do MediaMarkt Polska i zebrała 8,5 tys. interakcji. W jej treści znalazło się pytanie do fanów i nawiązanie do Międzynarodowego Dnia Muzyki. Ten zabieg miał zachęcać internautów do pozostawiania odpowiedzi pod wpisem.
Najwięcej polubień uzyskał post marki morele.net (17 tys.), największą liczbę komentarzy miał wpis należący do x-kom.pl (5,3 tys.), zaś najwięcej udostępnień otrzymała publikacja na profilu morele.net (123).
Podsumowując – w porównaniu do rankingu z września, pierwsza trójka październikowego zestawienia uległa nieco zmianie. Na podium zostały dwa profile: morele.net, który od kilku miesięcy jest zdecydowanym liderem i zostawia swoich konkurentów daleko w tyle oraz MediaMarkt Polska. Nowym graczem w pierwszej trójce stał się NEONET, który awansował na miejsce 2. z pozycji nr 4.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].