Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w styczniu 2023 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został przez profil Media Markt Polska. Na drugim miejscu znalazła się marka Media Expert, zaś podium zamknął RTV Euro AGD. Jak wypadli pozostali gracze?
Media Markt Polska, Media Expert i RTV Euro AGD w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium styczniowego zestawienia znalazły się: Media Markt Polska, Media Expert i RTV Euro AGD. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 39 tys. interakcji, poprawiając swój wynik z poprzedniego miesiąca 0 11 tys. Dzięki temu znalazła się na pierwszym miejscu rankingu, zaliczając awans z miejsca numer dwa.
Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się Media Expert, który uzyskał dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia, tj. 28 tys. Poprawił swój wynik z grudnia 2022 roku o 1 tys. Pozwoliło mu to na skok z lokaty numer 4 na miejsce 2.
Na miejscu 3., z wynikiem 20 tys. interakcji, znalazł się sklep RTV Euro AGD. Względem grudnia 2022 profil ten zaliczył spadek z miejsca 1. Miał też dużo słabsze wyniki (13 tys. interakcji mniej).
Najgorzej w rankingu wypadły profile: Partner AGD RTV (66 interakcji), Max Kuchnie (171 interakcji) oraz PLUS AGD RTV (177 interakcji).
Najbardziej aktywną marką w social media w styczniu był RTV Euro AGD. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 65 postów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również morele.net (61 publikacji) oraz Media Expert (49 wpisów).
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie uzyskał profil Media Expert (+1,8 tys.). Marki, które pod tym względem poradziły sobie najgorzej, tj. straciły obserwujących, to: morele.net (-672 fanów), x-kom.pl (-337 obserwatorów), MediaMarkt Polska (-48 fanów), al.to (-7 fanów) oraz NEONET (-5 obserwujących).
Sklepy RTV i AGD w styczniu 2023 r. Najpopularniejsze posty
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy MediaMarkt Polska oraz Media Expert. Publikacja zamieszczona na profilu MediaMarkt Polska zajęła 1. miejsce, osiągając wynik 21 tys. interakcji. Post nawiązywał do najchętniej używanego urządzenia i miał skłaniać fanów do reagowania.
Wpis z lokaty nr 2 miał 11 tys. interakcji i również należał do sklepu MediaMarkt Polska. Był on pytaniem do fanów i miał na celu zachęcenie ich do pozostawiania reakcji. Zabieg okazał się udany, ponieważ post ten miał największą ich liczbę (6,6 tys.). Publikacja z lokaty 3. należała do sieci Media Expert i zebrała 6,8 tys. interakcji. Miała również najwięcej udostępnień (161).
Największą liczbę komentarzy miał wpis należący do Media Expert (5,9 tys.). Styczniowy ranking top postów sklepów RTV i AGD na Facebooku został zdominowany przez markę Media Expert. 5 na 10 wpisów należało bowiem do tej firmy.
Podsumowując, w styczniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się Media Markt Polska, Media Expert i RTV Euro AGD. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].