Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku we wrześniu 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został po raz kolejny przez profil morele.net. Na drugim miejscu znalazła się marka MediaMarkt Polska, zaś podium zamknął RTV Euro AGD. Jak wypadli pozostali gracze?
Morele.net, MediaMarkt Polska i RTV Euro AGD w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium wrześniowego zestawienia znalazły się morele.net, MediaMarkt Polska i RTV Euro AGD. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 89 tys. interakcji i tym wynikiem, podobnie jak w minionym miesiącu, zdeklasowała swoich konkurentów. Co więcej, poprawiła go aż o 11 tys. interakcji. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się MediaMarkt Polska, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia,.tj. 37 tys. Ten profil poprawił swój poprzedni wynik o 5 tys. zdobytych interakcji. Na miejscu 3. znalazł się sklep RTV Euro AGD z wynikiem 29 tys. interakcji. Ten profil, biorąc pod uwagę wyniki z minionego miesiąca, zaliczył skok o 1 oczko. NEONET, który w sierpniu zajmował miejsce 3., tym razem znalazł się na miejscu 4.
Najgorzej w rankingu wypadł profil MyCenter, który uplasował się na miejscu 14., zdobywając przez cały wrzesień tylko 2 reakcje ze strony internautów. W badanym okresie gorzej poszło również marce NEO24.PL (9 interakcji).
Najbardziej aktywną marką w social media we wrześniu był Media Expert. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiły się 94 posty. Pod tym względem dobrze radziły sobie również RTV Euro AGD (80 wpisów) oraz morele.net (60 publikacji).
Największy przyrost nowych fanów we wrześniu uzyskał profil Media Expert (+1,6 tys.). Marka, która pod tym względem poradziła sobie najgorzej, tj. straciła obserwujących, to x-kom.pl (-24 fanów). Był to jedyny profil, któremu w analizowanym miesiącu ubyło fanów.
Sklepy RTV i AGD we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy morele.net oraz MediaMarkt Polska. Publikacje zamieszczone na profilu morele.net zajęły 1. i 3. miejsce. Dwa wpisy z lokaty nr 1 miały po 19 tys. interakcji (ex aequo), zaś ten z lokaty 3. zebrał ich 14 tys. Wszystkie trzy posty były krótkimi pytaniami do fanów i miały na celu zachęcenie ich do komentowania. Na miejscu 2. uplasował się wpis marki MediaMarkt Polska (16 tys. interakcji), który również był pytaniem i odnosił się do e-booków i książek papierowych. Ten zabieg miał zachęcać internautów do pozostawiania odpowiedzi pod wpisem.
Najwięcej polubień uzyskał post marki morele.net (17 tys.), największą liczbę komentarzy miał wpis należący do x-kom.pl (4,4 tys.), zaś najwięcej udostępnień otrzymała publikacja na profilu morele.net (131).
Podsumowując, pierwsza trójka wrześniowego rankingu nie uległa aż tak dużej zmianie. Na podium zostały dwa profile: morele.net, który od kilku miesięcy jest zdecydowanym liderem i zostawia swoich konkurentów daleko w tyle oraz MediaMarkt Polska. Nowym graczem w pierwszej trójce stał się RTV Euro AGD, który awansował na miejsce 3. z pozycji nr 4.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].