Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność fanpage’ów sklepów AGD&RTV na Facebooku w maju 2024 roku. Najistotniejszym czynnikiem, który decydował o kolejności firm w rankingu była liczba interakcji zgromadzona przez dany profil. W badaniu wzięto pod uwagę 19 sklepów działających na terenie Polski oraz w sieci.
Kto znalazł się na podium?
Na pierwszym miejscu, z niewielką przewagą, znalazł się Media Expert – 15 334 interakcji. Na fanpage’u opublikowano 106 postów, które wygenerowały prawie 8,5 tys. reakcji, 4,2 tys. komentarzy i 462 udostępnienia. Treści przyciągnęły zainteresowanie sporej ilości nowych fanów – ponad 1,2 tys. nowych obserwujących, co świadczy o odpowiednim dopasowaniu strategii marketingowej.
Tuż za liderem uplasował się RTV Euro AGD, z wynikiem 15 166 interakcji. W ubiegłym miesiącu opublikowali 55 postów, które zdobyły 7,9 tys. reakcji, 4,9 tys. komentarzy i 302 udostępnienia. Można stwierdzić, że marka znacznie angażuje swoją społeczność, jednak nie przyciąga tak dużego zainteresowania nowych odbiorców jak Media Expert (w przypadku RTV Euro AGD – wzrost liczby fanów o 319 użytkowników).
Podium zamyka Media Markt Polska, z wynikiem 13 295 interakcji (w tym 4,3 tys. reakcji, aż 7,8 tys. komentarzy i 109 udostępnień). Sklep opublikował na swoim fanpage’u 31 postów w ciągu całego miesiąca. Warto zwrócić uwagę na przyrost fanów – w maju br. profil Media Markt Polska zdobył 2 tys. nowych obserwujących, jest to najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych profili.
Na wyróżnienie zasługuje również sklep morele.net. W poprzednim miesiącu opublikowali 62 posty, które wygenerowały 12 176 interakcji. To dobry wynik, nieznacznie odbiegający od czołowych profili w naszym zestawieniu. Marka zanotowała jednak spadek liczby obserwujących, o 380 użytkowników, co może wskazywać na potrzebę zmiany strategii marketingowej.
Jak wyglądała sytuacja kwietniu?
Porównując aktywność sklepów RTV&AGD w maju, do ich aktywności w kwietniu można zauważyć spadek zaangażowania odbiorców.
W kwietniu na pierwszej pozycji znajdował się profil morele.net (26 tys. interakcji) – spadek w maju o 3 miejsca. Media Expert odnotował skok o jedno oczko w rankingu, tym samym zdobył pozycję lidera w maju. Warto zwrócić uwagę na spadek liczby interakcji o 10 tys., która może być związana ze zmniejszeniem aktywności w sieci (spadek liczby publikacji). Zarówno RTV Euro AGD, jak i Media Markt Polska zdobyli skok o jedno miejsce w rankingu w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Podsumowanie
Analiza aktywności sklepów RTV&AGD pokazuje dynamiczne zmiany w porównaniu do poprzedniego miesiąca. To znak, że branża musi nieustannie dopasowywać swoje strategie marketingowe, aby nie stracić swojej pozycji w mediach społecznościowych. Nieznaczne różnice wyników liderów zestawienia wskazują na wysoką aktywność branży i stale rosnącą konkurencję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].