Jak w czerwcu 2022 r. radziły sobie profile sklepów spożywczych na Facebooku? Pierwsza trójka pozostała w niezmienionym składzie – Kaufland Polska, Lidl Polska i Żabka znów pozostawiły swoich konkurentów daleko w tyle. Jak na ich tle wypadli pozostali gracze?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Lidl i Żabka znów na podium
Najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu pozostał fanpage Kaufland Polska, który wyraźnie dominował w zakresie sumy generowanych interakcji (158 tys.) oraz aktywności własnej (128 postów). Na drugiej pozycji, z o wiele niższą sumą interakcji (70 tys.), znalazł się Lidl. Podium, z wynikiem 51 tys. interakcji, zamknęła Żabka. Kaufland poprawił swój wynik sprzed miesiąca o 35 tys. interakcji, umacniając swoją pozycję lidera w czerwcowym zestawieniu.
W pierwszej piątce (bez zmian w porównaniu do maja) znaleźli się również Biedronka (26 tys. interakcji) oraz Dino (19 tys. interakcji). Swoje pozycje w rankingu utrzymały też ALDI i Stokrotka (miejsca 6. i 7.). Netto z miejsca 8. spadło na miejsce 10. Carrefour, czyli największy profil w zestawieniu, ponownie uzyskał niskie rezultaty. Na polskojęzycznej wersji fanpage’a zamieszczono niewiele wpisów (15), co przyniosło również słabe rezultaty w zakresie interaktywności publikowanych treści. Nie pomogło nawet zdobycie przez tę markę bardzo wysokiej liczby nowych fanów. Profil znalazł się na 17. miejscu w rankingu.
W badanym okresie bardzo dużą aktywnością własną, oprócz wspomnianego wcześniej lidera (Kaufland – 128 opublikowanych postów), mogą pochwalić się marki: Biedronka (95 wpisów), Twój Market (80 postów), Intermarche (63 posty) oraz ALDI (62 publikacje). Najprężniej rozwijała się facebookowa strona firmy Lidl Polska (+14 tys. nowych fanów), największą liczbę polubień postów miał Kaufland (96 tys.), najwięcej komentarzy przypadło również sieci Kaufland (10 tys.), zaś najwięcej udostępnień miał Lewiatan (1,8 tys.).
Sklepy spożywcze na Facebooku w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Publikacje na profilach marki Kaufland i Żabka znalazły się w ścisłej czołówce najbardziej interaktywnych postów, zajmując trzy pierwsze miejsca w zestawieniu. Wpis z pierwszej pozycji rankingu uzyskał 20 tys. interakcji, zaś drugi i trzeci miały ich po 15 tys. Miejsce 1. i 2. zajęły publikacje wypuszczone przez Kaufland, a miejsce 3. przypadło wpisowi Żabki. Każdy z nich prezentował ofertę produktową danych sklepów.
Już na pierwszy rzut oka widać, że czerwcowe zestawienie top postów sklepów spożywczych na Facebooku zdominował Kaufland. Ta sieć opublikowała ich aż 9 na 13. Pozostałe wpisy, które znalazły się w tym rankingu, należały do Żabki (2 posty) oraz sieci Lidl (2 posty).
Podsumowując, skład pierwszej trójki czerwcowego rankingu sklepów spożywczych na Facebooku nie zmienił się od ostatniego badania. Biorąc pod uwagę całokształt danych można stwierdzić, że obecnie pozycje marek Kaufland, Żabka oraz Lidl są raczej niezagrożone, lecz kandydatem do nawiązania z nimi konkurencji nadal pozostaje Biedronka. Warto zwrócić też uwagę, że dla polskojęzycznego profilu sieci Carrefour jest to kolejny niekorzystny miesiąc.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].