Jak w grudniu 2022 r. radziły sobie profile sklepów spożywczych na Facebooku? Pierwsza trójka to: Kaufland Polska, Żabka Polska oraz Lidl Polska. Jak na ich tle wypadła konkurencja?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Żabka i Lidl na podium
Najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu okazał się fanpage Kaufland Polska, który wyraźnie dominował w zakresie sumy generowanych interakcji (157 tys.). Z tak wysokim wynikiem na tle innych pozostał bezkonkurencyjnym. Na drugiej pozycji, z o wiele niższą sumą interakcji niż lider zestawienia, znalazła się Żabka Polska (88 tys. interakcji). Na miejscu 3. znalazł się Lidl, który uzbierał 58 tys. interakcji.
W badanym okresie bardzo dużą aktywnością własną mogły pochwalić się marki: TOPAZ (152 wpisy), Kaufland (147 postów), Stokrotka (95 publikacji) oraz Dino Polska (85 postów). Najprężniej rozwijały się facebookowe strony firm: Dino Polska (+9,3 tys. obserwujących), Lidl Polska (+5,2 tys. nowych fanów), Biedronka (4,7 tys. nowych obserwatorów) oraz Żabka (+2,7 tys. nowych fanów).
Największą liczbę polubień postów miał Kaufland (80 tys. like’ów). Największą liczbą udostępnień mógł pochwalić się Lewiatan (2,5 tys.), zaś najwięcej komentarzy zebrał Lidl (14 tys.).
Sklepy spożywcze na Facebooku w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W ścisłej czołówce najbardziej interaktywnych postów znalazły się publikacje sklepów Żabka oraz Kaufland. Zajęły one trzy pierwsze miejsca w zestawieniu. Wpis z pierwszej pozycji rankingu należał do Żabki i uzyskał 25 tys. interakcji. Drugi, który należał do tego samego sklepu, miał ich 11 tys. Ten z miejsca 3., który opublikował Kaufland, zebrał ich 9,8 tys. Wszystkie z wymienionych publikacji były pytaniami do internautów i miały na celu skłonienie ich do zostawiania reakcji czy komentarzy.
Już na pierwszy rzut oka widać, że grudniowe zestawienie top postów sklepów spożywczych na Facebooku zdominowała Żabka oraz Kaufland. Każda z tych sieci opublikowała ich po 4. Pozostałe wpisy, które znalazły się w tym rankingu, należały do Lidla (1 post) oraz ALDI (1 post).
Podsumowując, pierwsza trójka grudniowego rankingu sklepów spożywczych na Facebooku prezentowała się następująco: Kaufland Polska, Żabka Polska oraz Lidl Polska. Biorąc pod uwagę całokształt danych można stwierdzić, że obecnie pozycje tych marek są raczej niezagrożone. Kandydatem do nawiązania z nimi konkurencji może być jedynie Dino, który w bieżącym zestawieniu również uzyskał bardzo dobry wynik.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].