Jak sklepy spożywcze radziły sobie na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się Kaufland Polska, Lidl Polska oraz Żabka. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Lidl i Żabka na czele zestawienia
Ten ranking jest istotny choćby ze względu na Wielkanoc i promocje z tym związane, o których informacje pojawiały się regularnie na profilach sieci handlowych. Największą liczbę interakcji w badanym okresie wygenerował profil Kaufland Polska, który zdobył ich łącznie aż 158 tysięcy. Z tak ponadprzeciętnym wynikiem zdeklasował on swoich konkurentów i pozostawił ich daleko w tyle. Był to też jeden z najbardziej aktywnych profili w całym zestawieniu – w kwietniu opublikowano na nim aż 126 postów. Kaufland swoich rywali pobił również liczbą zebranych polubień (90 tys.) i komentarzy (20 tys.).
Na miejscu drugim znalazł się facebookowy profil Lidl Polska – w kwietniu zdobył łącznie 79 tys. interakcji ze strony użytkowników (ok. połowę tego, co Kaufland). Najwięcej z nich stanowiły polubienia (58 tys.) i udostępnienia (1,8 tys.). Podium zamknęła Żabka z wynikiem 33 tys. interakcji. Choć profil ten był jednym z mniej aktywnych w całym zestawieniu, to jednak nie przeszkodziło mu to zająć trzecie miejsce na liście.
W kwietniu najwięcej nowych fanów zgromadziła strona Lidl Polska (13 tys.). Za nią znalazł się profil Dino Polska, któremu w badanym okresie przybyło aż 8 tys. nowych obserwujących. Na uwagę zasługuje również Biedronka, której udało się zyskać 4,5 tys. nowych fanów. W rankingu prezentujemy tylko najpopularniejsze profile, do których nie zakwalifikowały się między innymi Carrefour, Delikatesy Centrum, Chata Polska, Torimpex, Twój Market, Sklep Polski czy MAKRO Polska.Największą popularność w badanym okresie uzyskał post profilu Kaufland Polska, który miał na celu zaangażowanie fanów do interakcji. To założenie znakomicie spełniło swoje zadanie, ponieważ wpis zyskał aż 18 tys. interakcji, tym samym zdobywając pierwsze miejsce w zestawieniu. Drugie, trzecie, a nawet i czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w kwietniu również należało do profilu Kaufland. Wszystkie wymienione wpisy miały bardzo podobny charakter jak ten zwycięski, czyli angażowały internautów do pozostawiania like’ów, komentarzy i udostępniania.
Pod względem ilości najbardziej popularnych postów to również Kaufland wiódł tutaj prym. Na 13 najpopularniejszych wpisów sklepów aż 6 należało do tego dyskontu spożywczego. Za nim uplasował się Lidl, którego 5 postów znalazło się na w/w liście, a 3 z nich miały charakter angażujący fanów do reagowania.
Można więc wnioskować, że publikacje, które są pisane w formie pytań lub które zachęcają do pozostawiania reakcji są jednymi z bardziej angażujących i to właśnie one zyskują największą popularność wśród internautów.
Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile sklepów spożywczych Kaufland Polska, Lidl Polska oraz Żabka. W badanym okresie najgorzej poradził sobie Społem, zyskując tylko 2 tys. interakcji ze strony fanów. Był to też jeden z najmniej aktywnych w kwietniu profili na Facebooku. W ciągu 30 dni umieścił bowiem jedynie 16 publikacji. Mniej aktywne były tylko MAKRO Polska, Torimpex i Freshmarket. Z rankingu usunięto profil Auchan Retail Polska, który przekierowuje na globalną wersję konta, gdzie użytkownik widzi treści tłumaczone z j. francuskiego, które nie są skierowane bezpośrednio do odbiorcy z Polski.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].