Pierwsza trójka umocniła swoje pozycje na podium, w stosunku do ubiegłego miesiąca. Tuż za nimi znalazła się Biedronka, z ponadprzeciętnym poziomem aktywności własnej. Jak radzili sobie pozostali?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Lidl i Żabka na podium
Najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu pozostawał fanpage Kaufland Polska – wyraźnie dominował on w zakresie sumy generowanych interakcji (123 tys.), a także aktywności własnej (124 posty). Na drugiej pozycji, z blisko dwukrotnie niższą sumą interakcji (69 tys.), znalazł się Lidl, który zyskiwał nieco więcej komentarzy i udostępnień niż lider. Podium zamyka Żabka.
W pierwszej piątce znaleźli się także Biedronka (22 tys. interakcji) oraz Dino (21 tys. interakcji) – podmioty te osiągały zbliżone rezultaty w kontekście sumarycznej liczby interakcji, mimo widocznych różnic w aktywności własnej.
Relatywnie niskie rezultaty uzyskała sieć Carrefour – na polskojęzycznej wersji fanpage’a zamieszczono niewiele wpisów, co przyniosło również raczej mizerne rezultaty w zakresie interaktywności publikowanych treści.
Skład pierwszej trójki, w stosunku do ubiegłego miesiąca, nie zmienił się, choć prezentowane wyniki były wyraźnie niższe – prawdopodobnie jest to związane z faktem, że w kwietniu znaczne zainteresowanie przykuwała komunikacja świąteczna.
Posty publikowane na fanpage’u Żabki, dotyczące produktów dostępnych w sklepach sieci, znalazły się w ścisłej czołówce najbardziej interaktywnych postów – post z pierwszej pozycji rankingu uzyskał ponad 11 tys. interakcji, a trzeci 8,7 tys. Dobre rezultaty generowały również komunikaty Kauflanda, prezentujące ofertę produktową, czy też nieco bardziej okolicznościowe wpisy Lidla (szczególnie aktywny był tutaj wpis dotyczący Dnia Matki – 9,7 tys. interakcji).
Słowem podsumowania – skład pierwszej trójki zestawienia nie zmienił się od ostatniego badania – biorąc pod uwagę całokształt danych, można określić, że obecnie pozycje Kauflanda, Żabki i Lidla są raczej niezagrożone, choć kandydatem do nawiązania z nimi konkurencji jest Biedronka. Uwagę przykuwa również raczej kiepski wynik polskojęzycznej odsłony profilu sieci Carrefour.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].