Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w czerwcu 2022 r. radziły sobie spółdzielnie mleczarskie na Facebooku. Na podium znalazły się Łaciate, Lactima, Piątnica oraz Mlekpol. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci?
Ranking spółdzielni mleczarskich na Facebooku. Łaciate, Lactima, Piątnica i Mlekpol na podium
Największą liczbę interakcji wygenerował profil marki Łaciate, który uzyskał wynik 6,2 tys. Warto zauważyć, że pomimo pierwszego miejsca w rankingu, strona ta była jedną z najmniej aktywnych w zestawieniu (jedynie 7 opublikowanych postów w ciągu miesiąca). Miała jednak najwięcej polubień postów (2,8 tys.), komentarzy (318), udostępnień (149), a także odnotowała bardzo duży przyrost nowych fanów (+220). Względem kwietniowego rankingu, w czerwcu ta firma poradziła sobie znacznie lepiej (awans z miejsca 10. na miejsce 1.).
W czołówce rankingu znaleźli się również Lactima na miejscu 2. (3,1 tys. interakcji) oraz ex aequo na miejscu 3. Piątnica (2,4 tys.) i Mlekpol (2,4 tys.). Porównując ranking z kwietnia, Lactima oraz Mlekpol utrzymały się na tych samych miejscach, które zajmowały, zaś Piątnica podskoczyła z miejsca 13. na miejsce 3. poprawiając swój poprzedni wynik o niemal 2 tys. interakcji. Dobry wynik uzyskała też Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu, która zdobyła prawie 1 tys. interakcji więcej niż w kwietniu i tym samym awansowała w bieżącym zestawieniu o 2 oczka w górę.
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie uzyskała Spółdzielnia Mleczarska Ryki (+311 obserwatorów). Pozostałe wyniki tego profilu były jednak dość przeciętne, co spowodowało, że zajął tylko 11. miejsce w rankingu (spadek z miejsca 6.). Co ciekawe, widoczny ubytek obserwatorów znów odnotowała Bakoma Bio (-194 fanów). Dane pokazują, że profil ten z miesiąca na miesiąc systematycznie traci fanów.
W czerwcu największą popularnością cieszył się post na profilu marki Łaciate, który uzyskał aż 4,5 tys. interakcji. Wpis opublikowany został 6 czerwca i był pytaniem skierowanym do fanów. Miał on na celu skłonienie internautów do reagowania, co świetnie się sprawdziło, ponieważ ta publikacja zyskała również najwięcej polubień oraz najwięcej komentarzy. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w badanym okresie należało do profilu Mlekpol (1,5 tys. interakcji). Firma opublikowała wpis, który był pytaniem dotyczącym planów na wakacje. Miejsce trzecie zajął post firmy Łaciate (1 tys. interakcji), a był on konkursem, w którym można było zdobyć silikonowe przykrywki na opakowanie śmietany oraz termosy obiadowe.
Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 czerwca do 30 czerwca 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile spółdzielni mleczarskich takie jak: Łaciate, Lactima, Piątnica i Mlekpol. Zaskoczeniem może być skok z miejsca 10. na miejsce 1., jaki odnotował fanpage marki Łaciate, jak również podobna sytuacja, która przytrafiła się firmie Piątnica (awans z miejsca 13. na miejsce 3.). Spadek profilu marki Bakoma Bio z miejsca 1. na 8. niekoniecznie dziwi. Analiza danych pokazuje bowiem, że w ostatnim okresie ten fanpage traci fanów i wykazuje się bardzo małą aktywnością własną.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].