Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie spółdzielnie mleczarskie na Facebooku. Na podium znalazły się Bakoma Bio, Lactima oraz Mlekpol. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci? Przeanalizowaliśmy w sumie 66 profili podmiotów z tej kategorii.
Ranking spółdzielni mleczarskich na Facebooku. Bakoma Bio, Lactima i Mlekpol na podium
Największą liczbę interakcji wygenerował profil marki Bakoma Bio, który uzyskał wynik 3,4 tys. Warto zauważyć, że pomimo pierwszego miejsca w rankingu, strona ta była jedną z najmniej aktywnych w zestawieniu (9 opublikowanych postów). W czołówce rankingu znaleźli się również Lactima (2,5 tys. interakcji) oraz Mlekpol (2,4 tys. interakcji). Dobre wyniki uzyskały też Rolmlecz (2,1 tys.) oraz OSM Piaski (1,7 tys.).
Największy przyrost nowych fanów w kwietniu uzyskały profile Mlekpol (233) oraz Łaciate (191). Pozostałe facebookowe strony oscylowały wokół niewielkiego przyrostu obserwatorów. Co ciekawe, widoczny ubytek odnotowała Bakoma Bio (-212 fanów), czyli profil z pierwszego miejsca w zestawieniu. Była to jedyna strona, która w badanym okresie utraciła obserwujących.
Najaktywniejszym profilem w zestawieniu okazał się ten należący do Spółdzielni Mleczarskiej Ryki, który w ciągu miesiąca opublikował 33 posty. Za nim znalazły się Mlekovita i Bieluch – na obu stronach znalazło się po 23 wpisy. Najmniej publikacji znalazło się na stronach NaTurek, Grudziądzkiej Spółdzielni Mleczarskiej i Hochland – To jest pyszne (po 2 posty), a dalej – po 1 wpisie – Cuiavia z Inowrocławia, WART-MILK z Sieradza oraz SM Drzycim.
Pod względem polubień postów w kwietniu najlepiej wypadły profile Bakoma Bio (2,8 tys.), Lactima (2,1 tys.) i Mlekpol (1,9 tys.), czyli marki z podium zestawienia. Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miał Rolmlecz (371), a tuż za nim znalazła się Bakoma Bio (340). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy marek takich jak: Lactima (226 share’ów) Spółdzielnia Mleczarska Ryki (178 share’ów) oraz Mlekpol (159 share’ów).
W kwietniu największą popularnością cieszył się post na profilu Rolmlecz, który uzyskał 936 interakcji. Wpis opublikowany został 30 kwietnia i dotyczył „przepisu” na udaną majówkę (serek waniliowy z krówką i łyżeczka). Publikacja uzyskała również najwięcej like’ów (743) oraz komentarzy (184). Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w badanym okresie należało do profilu Mlekpol (825 interakcji).
Wpis również umieszczono tuż przed majowym długim weekendem, a był mini konkursem, który zachęcał użytkowników do dzielenia się swoimi przepisami z wykorzystaniem produktów Mlekpol. Miejsce trzecie zajął post Bakomy Bio (722 interakcje) i był reklamą jogurtu z jagodami.
Warto nadmienić, że aż 6 z 13 publikacji w rankingu należało do marki Bakoma Bio. Pozostałe były wpisami na profilach Rolmlecz (1 post), Mlekpol (2 posty), OSM Piaski (2 posty) oraz Lactima (2 posty).Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile spółdzielni mleczarskich takie jak: Bakoma Bio, Lactima oraz Mlekpol. Zaskoczeniem może być fakt, że jedna z większych stron pod względem ilości fanów, czyli Piątnica, znalazła się dopiero na 13. miejscu w zestawieniu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].