Popularność spółdzielni mleczarskich na Facebooku w kwietniu 2022 r. Bakoma Bio, Lactima i Mlekpol w pierwszej trójce

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie spółdzielnie mleczarskie na Facebooku. Na podium znalazły się Bakoma Bio, Lactima oraz Mlekpol. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci? Przeanalizowaliśmy w sumie 66 profili podmiotów z tej kategorii.

Ranking spółdzielni mleczarskich na Facebooku. Bakoma Bio, Lactima i Mlekpol na podium

Największą liczbę interakcji wygenerował profil marki Bakoma Bio, który uzyskał wynik 3,4 tys. Warto zauważyć, że pomimo pierwszego miejsca w rankingu, strona ta była jedną z najmniej aktywnych w zestawieniu (9 opublikowanych postów). W czołówce rankingu znaleźli się również Lactima (2,5 tys. interakcji) oraz Mlekpol (2,4 tys. interakcji). Dobre wyniki uzyskały też Rolmlecz (2,1 tys.) oraz OSM Piaski (1,7 tys.).

Największy przyrost nowych fanów w kwietniu uzyskały profile Mlekpol (233) oraz Łaciate (191). Pozostałe facebookowe strony oscylowały wokół niewielkiego przyrostu obserwatorów. Co ciekawe, widoczny ubytek odnotowała Bakoma Bio (-212 fanów), czyli profil z pierwszego miejsca w zestawieniu. Była to jedyna strona, która w badanym okresie utraciła obserwujących.

Najaktywniejszym profilem w zestawieniu okazał się ten należący do Spółdzielni Mleczarskiej Ryki, który w ciągu miesiąca opublikował 33 posty. Za nim znalazły się Mlekovita i Bieluch – na obu stronach znalazło się po 23 wpisy. Najmniej publikacji znalazło się na stronach NaTurek, Grudziądzkiej Spółdzielni Mleczarskiej i Hochland – To jest pyszne (po 2 posty), a dalej – po 1 wpisie – Cuiavia z Inowrocławia, WART-MILK z Sieradza oraz SM Drzycim.

Pod względem polubień postów w kwietniu najlepiej wypadły profile Bakoma Bio (2,8 tys.), Lactima (2,1 tys.) i Mlekpol (1,9 tys.), czyli marki z podium zestawienia. Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miał Rolmlecz (371), a tuż za nim znalazła się Bakoma Bio (340). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy marek takich jak: Lactima (226 share’ów) Spółdzielnia Mleczarska Ryki (178 share’ów) oraz Mlekpol (159 share’ów).

mleczarskie facebook ranking kwiecien 2022.W kwietniu największą popularnością cieszył się post na profilu Rolmlecz, który uzyskał 936 interakcji. Wpis opublikowany został 30 kwietnia i dotyczył „przepisu” na udaną majówkę (serek waniliowy z krówką i łyżeczka). Publikacja uzyskała również najwięcej like’ów (743) oraz komentarzy (184). Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w badanym okresie należało do profilu Mlekpol (825 interakcji).

Wpis również umieszczono tuż przed majowym długim weekendem, a był mini konkursem, który zachęcał użytkowników do dzielenia się swoimi przepisami z wykorzystaniem produktów Mlekpol. Miejsce trzecie zajął post Bakomy Bio (722 interakcje) i był reklamą jogurtu z jagodami.

Warto nadmienić, że aż 6 z 13 publikacji w rankingu należało do marki Bakoma Bio. Pozostałe były wpisami na profilach Rolmlecz (1 post), Mlekpol (2 posty), OSM Piaski (2 posty) oraz Lactima (2 posty).mleczarskie facebook ranking kwiecien 2022 posty.Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile spółdzielni mleczarskich takie jak: Bakoma Bio, Lactima oraz Mlekpol. Zaskoczeniem może być fakt, że jedna z większych stron pod względem ilości fanów, czyli Piątnica, znalazła się dopiero na 13. miejscu w zestawieniu.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].