Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w lipcu 2022 r. radziły sobie spółdzielnie mleczarskie na Facebooku. Na podium znalazły się Rolmlecz, Bakoma Bio i Piątnica. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci?
Ranking spółdzielni mleczarskich na Facebooku. Rolmlecz, Bakoma Bio, Piątnica i Lactima na podium
W badanym okresie największą liczbę interakcji wygenerował profil marki Rolmlecz, który uzyskał wynik 3,1 tys. Warto zauważyć, że pomimo pierwszego miejsca w rankingu, strona ta była jedną z najmniej aktywnych w zestawieniu (jedynie 6 opublikowanych postów w ciągu miesiąca). Miała jednak najwięcej polubień postów (2,5 tys.) i udostępnień (123). Względem czerwcowego rankingu, w lipcu ta firma poradziła sobie znacznie lepiej (awans z miejsca 6. na miejsce 1.). W czołówce zestawienia znaleźli się również ex aequo na miejscu 2. Bakoma Bio i Piątnica (obie marki po 2,6 tys. interakcji) oraz na miejscu 3. Lactima (2,5 tys.).
Porównując ranking z czerwca, tylko Piątnica utrzymała się na zajmowanym miesiąc temu miejscu na podium. Lactima spadła z lokaty 2. na 3., zaś Rolmlecz i Bakoma Bio to nowe marki w pierwszej trójce. Łaciate, które w czerwcu zajmowało miejsce 1. tym razem zaliczyło spadek o 5 oczek. Swoje 5. miejsce zachowała Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu, która tym razem zdobyła 2,2 tys. interakcji (o 100 więcej niż w czerwcu). Lokatę z poprzedniego okresu utrzymała również Mlekovita (miejsce 10.).
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie uzyskała Spółdzielnia Mleczarska Ryki (+545 obserwatorów). Pozostałe wyniki tego profilu były jednak przeciętne, co spowodowało, że zajął tylko 12. miejsce w rankingu (spadek z miejsca 11.). Co ciekawe, widoczny ubytek obserwatorów po raz kolejny odnotowała Bakoma Bio (-192 fanów) i był to jedyny profil z zestawienia, który stracił obserwujących. Dane pokazują, że ta facebookowa strona z miesiąca na miesiąc systematycznie traci fanów.
Spółdzielnie mleczarskie lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W lipcu największą popularnością cieszyły się posty na profilu marki Łaciate i Rolmlecz, które uzyskały po 1,3 tys. interakcji. Wpis na stronie Łaciate został opublikowany dnia 18 lipca i był reklamą produktu marki (mleczka smakowe). Ta publikacja zyskała również najwięcej polubień (1,1 tys. – ex aequo z postem marki Rolmlecz) oraz najwięcej komentarzy (168). Drugi wpis z miejsca 1., należący do marki Rolmlecz, a był postem z przepisem na sernik opublikowany z okazji Dnia Sernika. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w badanym okresie należało do profilu Bieluch (783 interakcje). Firma opublikowała wpis, który był reklamą serka naturalnego, czyli produktu marki. Miejsce 3. należało do marki Rolmlecz – post zdobył 738 interakcji, a był przepisem na chłodnik i jednocześnie reklamą produktów marki (kefiru i śmietany).
Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 lipca do 31 lipca 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile spółdzielni mleczarskich takie jak: Rolmlecz, Bakoma Bio, Piątnica i Lactima. Zaskoczeniem może być skok z miejsca 6. na miejsce 1., jaki odnotował fanpage marki Rolmlecz, jak również podobna sytuacja, która przytrafiła się firmie Bakoma Bio (awans z miejsca 8. na miejsce 2.). W przypadku Bakomy Bio analiza danych z poprzednich miesięcy, jak i z miesiąca bieżącego, pokazywała bowiem, że w ostatnim okresie ten fanpage tracił fanów i wykazywał się bardzo małą aktywnością własną.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].