Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w sierpniu 2022 r. radziły sobie spółdzielnie mleczarskie na Facebooku. Na podium znalazły się Bakoma Bio, Mlekpol i Łaciate. Jak w tym zestawieniu wypadli ich konkurenci?
Ranking spółdzielni mleczarskich na Facebooku. Bakoma Bio, Mlekpol i Łaciate na podium
W badanym okresie największą liczbę interakcji wygenerował profil marki Bakoma Bio, który uzyskał wynik 4,8 tys. Warto zauważyć, że pomimo pierwszego miejsca w rankingu, strona ta była jedną z najmniej aktywnych w zestawieniu (jedynie 9 opublikowanych postów w ciągu miesiąca). Miała jednak najwięcej polubień postów (4 tys.) i bardzo dużo komentarzy (345) oraz udostępnień (105). Względem lipcowego rankingu, w sierpniu ta firma poradziła sobie lepiej (awans z miejsca 2. na miejsce 1. i poprawa wyniku o ponad 2 tys. interakcji). W czołówce zestawienia znaleźli się również Mlekpol (miejsce 2. – 4 tys. interakcji) oraz Łaciate (miejsce 3. – 3,6 tys. interakcji).
Porównując ranking z lipca, tylko Bakoma Bio utrzymała się na zajmowanym miesiąc temu podium. Rolmlecz spadł z lokaty 1. na 8., zaś Piątnica zaliczyła spadek z miejsca 3. na 4. Swoje 5. miejsce zachowała Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu, która tym razem zdobyła 2,9 tys. interakcji (o 700 więcej niż w lipcu).
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie ponownie uzyskała Spółdzielnia Mleczarska Ryki (+373 obserwatorów). Pozostałe wyniki tego profilu były jednak przeciętne, co spowodowało, że zajął tylko 11. miejsce w rankingu (skok z miejsca 12.). Co ciekawe, widoczny ubytek obserwatorów po raz kolejny odnotowała Bakoma Bio (-181 fanów). Co więcej, był to jedyny profil z zestawienia, który stracił obserwujących. Dane pokazują, że ta facebookowa strona z miesiąca na miesiąc systematycznie traci fanów.
Spółdzielnie mleczarskie sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W sierpniu największą popularnością cieszył się post na profilu marki Łaciate, który uzyskał 3,1 tys. interakcji. Wpis został opublikowany dnia 11 sierpnia i był pytaniem do internautów. Był to zabieg zachęcający do pozostawiania reakcji. Ta publikacja zyskała również najwięcej polubień (2,9 tys.).
Drugi najpopularniejszy wpis, należący do marki NaTurek, był konkursem, w którym do zgarnięcia był bon na wakacje o wartości 2 tys. zł. Publikacja ta uzyskała najwięcej komentarzy (176) i największą liczbę udostępnień (121).
Trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w badanym okresie należało do profilu Mlekpol (1,4 tys. interakcji). Wpis, który był pytaniem, miał zachęcić fanów do pozostawiania komenatrzy.
Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile spółdzielni mleczarskich takie jak: Bakoma Bio, Mlekpol i Łaciate. Zaskoczeniem może być spadek z miejsca 1. na miejsce 8., jaki odnotował fanpage marki Rolmlecz. Zastanawiająca jest także sytuacja na profilu Bakomy Bio. Analiza danych z poprzednich miesięcy, jak i z miesiąca bieżącego, pokazuje bowiem, że w ostatnim okresie ten fanpage traci fanów i wykazuje się bardzo małą aktywnością własną.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].