Popularność spółek energetycznych na Facebooku w czerwcu 2022 r. Polska Spółka Gazownictwa królem rankingu

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w czerwcu 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Polska Spółka Gazownictwa. Na miejscu 2. uplasowało się PGNiG, zaś podium zamknęła Grupa PGE. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?

Polska Spółka Gazownictwa, PGNiG i Grupa PGE w czołówce rankingu spółek energetycznych

Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w czerwcu 2022 r. okazała się Polska Spółka Gazownictwa, która zdobyła 3,4 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 2,8 tys. interakcji, zajęło PGNiG Grupa Kapitałowa, zaś na miejscu trzecim uplasowała się spółka Grupa PGE (2,1 tys. interakcji). Pozostałe marki energetyczne nie radziły już sobie tak prężnie, uzyskały bowiem poniżej tysiąca interakcji.

Największy przyrost nowych fanów w czerwcu uzyskały: Polska Spółka Gazownictwa (+569), Fortum Polska (+185), PGNiG Grupa Kapitałowa (+134), Gaspol S.A. (+110) oraz Energa S.A. (+103). Ubytek obserwatorów odnotowały E.ON Polska (-13) oraz EWE (-1).

W czerwcu najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano aż 95 postów. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się PGNiG Grupa Kapitałowa (35 wpisów), Energa S.A. (35 postów) i Polska Spółka Gazownictwa (23 posty). Najmniej publikacji znalazło się na stronach: PKP Energetyka Kariera (3 publikacje ), Veolia PL (4 posty) oraz Grupa Unimot (5 wpisów).

Pod względem polubień postów w czerwcu najlepiej wypadły profile PGNiG Grupa Kapitałowa (2,5 tys. like’ów), Polska Spółka Gazownictwa (2,2 tys. polubień) oraz Grupa PGE (1,2 tys. like’ów), czyli marki z podium zestawienia. Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miała Polska Spółka Gazownictwa (898) i była pod tym względem bezkonkurencyjna. W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy Grupy PGE (676 udostępnień).

Warto zauważyć, że drugi pod względem wielkości profil, jeśli chodzi o profile spółek energetycznych, czyli ten należący do marki TAURON Polska Energia, znalazł się dopiero na 5. miejscu zestawienia. Strona była mało aktywna w badanym okresie (12 postów), nie zdobyła też zbyt wiele interakcji ze strony użytkowników.

ranking spolek energetycznych czerwiec 2022

Spółki energetyczne w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku spółek energetycznych był post należący do Polskiej Spółki Gazownictwa (884 interakcje). Wpis miał na celu angażowanie użytkowników do komentowania. Zabieg się udał, ponieważ post ten zdobył najwięcej komentarzy ze wszystkich top postów spółek energetycznych na Facebooku (622). Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się wpis stworzony przez PGNiG (691 interakcji). Publikacja była informacją o zakupie przez Fundację PGNiG 3 sztuk defibrylatorów dla Przemyśla. Wpis ten zdobył też największą liczbę polubień (662). Miejsce trzecie zajął post Polskiej Spółki Gazownictwa (557 interakcji).

Na 13 top postów spółek energetycznych na Facebooku aż 5 należało do firmy PGNiG Grupa Kapitałowa. Druga pod tym względem była Polska Spółka Gazownictwa (4 najbardziej popularne wpisy).ranking spolek energetycznych czerwiec 2022 postyPodsumowując, jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Polska Spółka Gazownictwa, PGNiG i Grupa PGE. Najgorzej w czerwcowym zestawieniu wypadły marki: Axpo Polska, EWE, PKP Energetyka Kariera, które uzyskały najmniej interakcji ze strony użytkowników.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].