Analitycy IBiMS sprawdzili, jak na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Grupa PGE. Druga w zestawieniu była Polska Spółka Gazownictwa, zaś podium zamknął E.ON Polska. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?
Grupa PGE, Polska Spółka Gazownictwa oraz E.ON Polska w czołówce rankingu spółek energetycznych
Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w kwietniu 2022 r. okazała się Grupa PGE, która zdobyła 7,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 4,7 tys. interakcji, zajęła Polska Spółka Gazownictwa, zaś na miejscu trzecim uplasowała się spółka E.ON Polska (1,4 tys. interakcji). Pozostałe marki energetyczne nie radziły już sobie tak prężnie, uzyskały bowiem poniżej tysiąca interakcji.
Największy przyrost nowych fanów w kwietniu uzyskały: Polska Spółka Gazownictwa (624), PGNiG Grupa Kapitałowa (415) oraz Grupa PGE (310). Ubytek obserwatorów odnotowały E.ON Polska (-10) oraz Lumi (-1).
W kwietniu najaktywniejszym profilem okazał się ten należący doGrupy PGE. Na facebookowej stronie marki opublikowano aż 103 posty! Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się PGNiG Grupa Kapitałowa (38 posty), Energa S.A. (30 postów) i Grupa LOTOS (23 posty). Najmniej publikacji znalazło się na stronach: Gaspol. S.A., Grupa Unimot i Axpo Polska (po 6 wpisów na każdej).
Pod względem polubień postów w kwietniu najlepiej wypadły profile Grupa PGE (5,7 tys.) oraz Polska Spółka Gazownictwa (4,2 tys.), czyli marki z podium zestawienia. Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miała Grupa PGE (570), a tuż za nią znów znalazła się Polska Spółka Gazownictwa (240). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy Grupy PGE (1,5 tys. udostępnień).
Warto zauważyć, że największy profil, jeśli chodzi o profile spółek energetycznych, czyli ten należący do marki PKN Orlen, znalazł się dopiero na 8. miejscu zestawienia. Strona była jedną z najmniej aktywnych w badanym okresie (8 postów), nie zdobyła też zbyt wiele interakcji ze strony użytkowników.Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku spółek energetycznych był post należący do Grupy PGE, dotyczący historii, a konkretnie Dnia Flagi RP. Wpis miał charakter zachęcający fanów do reagowania i uzyskał w sumie 4,1 tys. interakcji. Na drugim miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się wpis stworzony również przez Grupę PGE (1,2 tys. interakcji), zaś miejsce trzecie zajął post Polskiej Spółki Gazownictwa (810 interakcji).
Na 13 top postów spółek energetycznych na Facebooku aż 6 należało do Polskiej Spółki Gazownictwa i to właśnie ta marka zdominowała swoimi publikacajmi to zestawienie. Druga pod tym względem była spółka E.ON Polska (3 najbardziej popularne wpisy).
Podsumowując, jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Grupa PGE, Polska Spółka Gazownictwa oraz E.ON Polska. Najgorzej w kwietniowym zestawieniu wypadły marki: Audax Renewables Polska, Po Prostu Energia, Polski Prąd i Gaz, Błękitna Energia, Elektrix, NOVUM S.A., Doradcy Energetyczni, Konerg S.A., Enrex Energy, Green SA, Energetyczne Centrum SA, Pulsar Energia oraz ENIGA, które nie opublikowały ani jednego wpisu i nie uzyskały żadnych interakcji.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].