Popularność spółek energetycznych na Facebooku w lipcu 2022 r. Grupa PGE górą

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w lipcu 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Grupa PGE. Na miejscu 2. uplasowała się Polska Spółka Gazownictwa, zaś miejsce trzecie ex aequo zdobyli TAURON Polska Energia oraz PGNiG Grupa Kapitałowa. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?

Grupa PGE, Polska Spółka Gazownictwa i TAURON w czołówce rankingu spółek energetycznych

Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w lipcu 2022 r. okazała się Grupa PGE, która zdobyła 4,1 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 2,6 tys. interakcji, zajęła Polska Spółka Gazownictwa, zaś na miejscu trzecim uplasowały się ex aequo TAURON Polska Energia oraz PGNiG (obie spółki po 1,9 tys. interakcji). W badanym okresie dobrze radziła sobie również firma E.ON Polska, która zebrała 1,6 tys. reakcji ze strony użytkowników. Pozostałe marki energetyczne nie radziły już sobie tak prężnie, uzyskały bowiem poniżej tysiąca interakcji.

Największy przyrost nowych fanów w lipcu uzyskały: Polska Spółka Gazownictwa (+1,1 tys), TAURON (+290), Fortum Polska (+255) i Grupa PGE (+200). Żadna ze spółek, które znalazły się w lipcowym rankingu, nie odnotowała ubytku obserwatorów.

W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano aż 129 postów. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się PGNiG Grupa Kapitałowa (33 wpisy) oraz Energa S.A. (28 postów). Najmniej publikacji znalazło się na stronach: Grupa Unimot (1 wpis), Fortum Polska (3 posty) i Veolia PL (3 posty).

Pod względem polubień postów w lipcu najlepiej wypadły: Grupa PGE (3,5 tys. like’ów), Polska Spółka Gazownictwa (2,2 tys. polubień), PGNiG Grupa Kapitałowa (1,5 tys. like’ów) oraz E.ON Polska (1 tys. polubień). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miała spółka E.ON Polska (470), TAURON Polska Energia (438) i Grupa PGE (338). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy firmy TAURON (548 udostępnień).

Porównując ranking z czerwca, w lipcu lepiej poradziły sobie Grupa PGE (skok z 3. miejsca na miejsce 1.), TAURON Polska Energia (skok z lokaty 5. na 3.), Enea (awans z miejsca 8. na 6.) oraz Energa S.A. (skok z miejsca 9. na 7.).

ranking spolek energetycznych lipiec 2022

Spółki energetyczne w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w lipcu, w przypadku spółek energetycznych, był post należący do Grupy PGE (2 tys. interakcji). Wpis dotyczył filmu „Energetycy w powstaniu. Wspomnienia”, który powstał dzięki Fundacji PGE. Ta publikacja zebrała również największą liczbę polubień (1,7 tys.).

Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się ten stworzony przez E.ON Polska (717 interakcji). Publikacja była konkursem, w którym do zgarnięcia były bilety wstępu do Centrum Nauki Kopernik. Wpis ten zdobył też największą liczbę komentarzy (434). Miejsce 3. zajął post Polskiej Spółki Gazownictwa (654 interakcji) i był ciekawostką dotyczącą latarń gazowych.

Najwięcej udostępnień miał post spółki TAURON (395), który ostrzegał przed podejrzanymi SMS-ami informującymi o odcięciu dostaw prądu za niewielkie zaległości w opłatach. Na 13 top postów spółek energetycznych na Facebooku najwięcej należało do Polskiej Spółki Gazownictwa (4 wpisy) oraz TAURON Polska Energia (3 posty).

ranking spolek energetycznych lipiec 2022 posty

Podsumowując, jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Grupa PGE, Polska Spółka Gazownictwa i TAURON Polska Energia. Najgorzej w lipcowym zestawieniu wypadły: Grupa Unimot (32 interakcje), EWE (43 interakcje), Fortum Polska (46 interakcji) oraz Veolia PL (99 interakcji).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].