Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w sierpniu 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Polska Spółka Gazownictwa. Na miejscu 2. uplasowała się Grupa PGE, zaś miejsce trzecie ex aequo zdobyli PGNiG Grupa Kapitałowa i Enefit Polska. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?
Polska Spółka Gazownictwa, Grupa PGE, PGNiG Grupa Kapitałowa i Enefit Polska w czołówce rankingu spółek energetycznych
Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w sierpniu 2022 r. okazała się Polska Spółka Gazownictwa, która zdobyła 5,3 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 2,7 tys. interakcji, zajęła Grupa PGE, zaś na miejscu trzecim uplasowały się ex aequo PGNiG Grupa Kapitałowa oraz Enefit Polska (obie spółki po 1,5 tys. interakcji). W badanym okresie dobrze radziły sobie również firmy E.ON Polska i Enea, które zebrały kolejno 1,4 tys. i 1,3 tys. reakcji ze strony użytkowników. Pozostałe marki energetyczne nie radziły już sobie tak prężnie, uzyskały bowiem poniżej tysiąca interakcji.
Największy przyrost nowych fanów w sierpniu, tak samo jak w minionym miesiącu, uzyskała Polska Spółka Gazownictwa (+1,3 tys.). Pod tym względem dobrze wypadły także: TAURON Polska Energia (+277), PGNiG Obrót Detaliczny (+207) i Grupa PGE (+173). Tylko dwie spółki, które znalazły się w sierpniowym rankingu, odnotowały ubytek obserwatorów – E.ON Polska (-10) i EWE (-3).
W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano aż 134 posty. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się Energa S.A. (33 posty) oraz PGNiG Grupa Kapitałowa (31 wpisów). Najmniej publikacji znalazło się na stronach: Veolia PL (4 posty), Grupa Unimot (5 wpisów) i Axpo Polska (6 publikacji).
Pod względem polubień postów w sierpniu najlepiej wypadły: Polska Spółka Gazownictwa (4,7 tys. like’ów) oraz Grupa PGE (2,2 tys. polubień ). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miała Polska Spółka Gazownictwa (274) i Enefit Polska (265). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy Grupy PGE (340 udostępnień).
Porównując ranking z lipca, w sierpniu lepiej poradziły sobie: Polska Spółka Gazownictwa (skok z 2. miejsca na miejsce 1.) czy PGNiG Grupa Kapitałowa (skok z lokaty 4. na 3.). Gorzej poszło spółkom: Grupa PGE (spadek z miejsca 1. na 2.), TAURON Polska Energia (spadek z pozycji nr 3 na 7) czy PGNiG Obrót Detaliczny (spadek z miejsca 8. na 9.).
Spółki energetyczne w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w sierpniu, w przypadku spółek energetycznych, był post należący do Polskiej Spółki Gazownictwa (1,4 tys. interakcji). Wpis dotyczył Święta Wojska Polskiego. Publikacja ta miała również najwięcej polubień (1,3 tys.).
Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony również przez Polską Spółkę Gazownictwa (1,3 tys. interakcji). Publikacja dotyczyła 78. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Wpis ten zgarnął też bardzo dużą liczbę polubień (1,2 tys.). Miejsce 3. ex aequo zajęły posty Polskiej Spółki Gazownictwa oraz spółki Enefit Polska (oba zebrały po 1 tys. interakcji). Pierwszy z nich był zdjęciem-ciekawostką dotyczącą zabytkowej, gazowej niegdyś latarni w Niemodlinie. Drugi wpis był konkursem, w którym do wygrania była hulajnoga elektryczna i miał on najwięcej komentarzy (250).
Najwiekszą liczbę udostępnień zebrał post spółki Enea (157), który zawierał życzenia z okazji Dnia Energetyka. Na 13 top postów spółek energetycznych na Facebooku najwięcej należało do Polskiej Spółki Gazownictwa (5 wpisów).
Podsumowując – jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Polska Spółka Gazownictwa, Grupa PGE, PGNiG Grupa Kapitałowa i Enefit Polska. Najgorzej w sierpniowym zestawieniu wypadły: ENGIE Polska (40 interakcji), EWE (47 interakcji) oraz Grupa Unimot (126 interakcji).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].