Popularność spółek energetycznych na Facebooku w styczniu 2023 r. Grupa PGE ponownie liderem

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w styczniu 2023 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Grupa PGE. Na miejscu 2. uplasowała się Enea, zaś miejsce 3. zdobyła Polska Spółka Gazownictwa. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?

Grupa PGE, Enea i Polska Spółka Gazownictwa w czołówce rankingu spółek energetycznych

Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w styczniu 2023 r. okazała się Grupa PGE, która zdobyła 9,4 tys. interakcji ze strony użytkowników. I choć pogorszyła swój wynik z minionego miesiąca o 300 interakcji, nie przeszkodziło jej to ponownie znaleźć się na pierwszym miejscu zestawienia.

Miejsce drugie, z wynikiem 4,5 tys. interakcji, zajęła Enea. Biorąc pod uwagę grudniowy ranking, ta firma polepszyła swój wynik 0 2,5 tys. interakcji. Dzięki temu zaliczyła awans o jedno oczko z miejsca trzeciego.

Na miejscu trzecim uplasowała się Polska Spółka Gazownictwa (2,7 tys. interakcji), która zaliczyła spadek z lokaty drugiej. Firma nieco poprawiła swój wynik z grudnia (o 300 interakcji), ale było to za mało, aby utrzymać swoje poprzednie miejsce.

spolki energetyczne ranking facebook

Największy przyrost nowych fanów w styczniu uzyskała Polska Spółka Gazownictwa (+927). Pod tym względem dobrze wypadła także Grupa PGE (+753 nowych obserwatorów) oraz TAURON Polska Energia (+549 nowych fanów). Pozostałe spółki energetyczne nie rozwijały się już tak szybko. Jedna ze spółek, które znalazły się w styczniowym rankingu, odnotowała ubytek obserwatorów. Była to firma E.ON Polska, która straciła 18 obserwujących.

W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano 93 posty. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się Enea oraz Polska Spółka Gazownictwa (oba profile po 18 postów). Najmniej publikacji znalazło się na stronie PKN ORLEN (7 postów).

Pod względem reakcji w styczniu najlepiej wypadły: Enea (3,8 tys.), Polska Spółka Gazownictwa (2,5 tys.), E.ON Polska (2,3 tys.) oraz Grupa PGE (2,2 tys.). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miał TAURON Polska Energia (643). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy Grupy PGE (6,7 udostępnień).

spolki energetyczne ranking facebook styczen 2023

Spółki energetyczne w styczniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w styczniu, w przypadku spółek energetycznych, był post należący do Grupy PGE (6,6 tys. interakcji). Wpis był ostrzeżeniem przed nowym sposobem oszustwa, jakim są wizyty domowe rzekomych pracowników spółki. Publikacja ta miała również najwięcej udostępnień (6,5 tys.).

Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony przez spółkę Enea (1,8 tys. interakcji). Publikacja była informacją o tym, że Marcin Oleksy, ampfutbolista z drużyny Warta Poznań, został nominowany do jednej z najbardziej prestiżowych nagród. Wpis ten zgarnął też największą liczbę reakcji (1,7 tys.).

Miejsce 3. zajęła publikacja grupy E.ON Polska (1,1 tys. interakcji). Post traktował o efektach współpracy marki z Zarządem Zieleni Warszawy w ramach „Zielonego Funduszu”. Najwięcej komentarzy zdobył post firmy TAURON Polska Energia (303).

Na 10 top postów spółek energetycznych na Facebooku najwięcej należało do Polskiej Spółki Gazownictwa oraz grupy Enea (obie marki umieściły po 3 wpisy).

spolki energetyczne ranking facebook styczen 2023 postyPodsumowując, w styczniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się: Grupa PGE, Enea oraz Polska Spółka Gazownictwa. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].