Popularność spółek energetycznych na Facebooku we wrześniu 2022 r. Ponowny sukces Polskiej Spółki Gazownictwa

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBiMS sprawdzili, jak we wrześniu 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Polska Spółka Gazownictwa. Na miejscu 2. uplasowała się Grupa PGE, zaś miejsce 3. zdobyła Enea. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?

Polska Spółka Gazownictwa, Grupa PGE i Enea w czołówce rankingu spółek energetycznych

Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych we wrześniu 2022 r. okazała się Polska Spółka Gazownictwa, która zdobyła 6,5 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 4,6 tys. interakcji, zajęła Grupa PGE, zaś na miejscu trzecim uplasowała się Enea (2,8 tys. interakcji). Pozostałe marki energetyczne nie radziły już sobie tak prężnie. Uzyskały bowiem poniżej tysiąca interakcji.

Największy przyrost nowych fanów we wrześniu, tak samo jak w minionym miesiącu, uzyskała Polska Spółka Gazownictwa (+1,3 tys.). Pod tym względem dobrze wypadły także: Grupa PGE (+416 nowych obserwatorów), TAURON Polska Energia (+260 fanów) oraz Fortum Polska (+223 nowych fanów). Cztery spółki, które znalazły się we wrześniowym rankingu, odnotowały ubytek obserwatorów. Były to: PGNiG Grupa Kapitałowa (-488 fanów), EWE (-43 obserwujących), Axpo Polska (-36 fanów) i Enefit Polska (-2 obserwatorów).

W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano 76 postów. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się Energa S.A. (45 postów) oraz PGNiG Grupa Kapitałowa (25 wpisów). Najmniej publikacji znalazło się na stronie Axpo Polska (2 publikacje).

Pod względem polubień postów we wrześniu najlepiej wypadły: Polska Spółka Gazownictwa (5,1 tys. like’ów), Grupa PGE (3 tys. polubień) oraz Enea (2,5 tys. like’ów). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miała Grupa PGE (839). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy Polskiej Spółki Gazownictwa (929 udostępnień).

Porównując ranking z sierpnia, we wrześniu lepiej poradziły sobie: Enea (skok z 5. miejsca na miejsce 3.) czy Gaspol S.A. (skok z lokaty 12. na 11.). Gorzej poszło spółkom: PGNiG Grupa Kapitałowa (spadek z miejsca 3. na 4.), Enefit Polska (spadek z pozycji nr 3 na 9) czy E.ON Polska (spadek z miejsca 4. na 5.).

spolki energetyczne ranking facebook wrzesien 2022

Spółki energetyczne we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku we wrześniu, w przypadku spółek energetycznych, był post należący do firmy Enea (2,2 tys. interakcji). Wpis dotyczył złotego medalu zdobytego przez polskich wioślarzy podczas finałów mistrzostw świata w Racicach. Publikacja ta miała również najwięcej polubień (2,1 tys.).

Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony przez Polską Spółkę Gazownictwa (1,7 tys. interakcji). Publikacja była informacją o tym, że firma została sponsorem tytularnym drużyny siatkarskiej z Siedlec. Wpis ten zgarnął też bardzo dużą liczbę polubień (1,5 tys.). Miejsce 3. zajęła publikacja Grupy PGE (1,4 tys. interakcji). Post traktował o rozpoczęciu dystrybucji węgla i zachęcał gminy do zakupu tego surowca. Ten wpis miał najwięcej komentarzy (656).

Największą liczbę udostępnień zebrał post Polskiej Spółki Gazownictwa (726), a był ostrzeżeniem przed oszustami podającymi się za pracowników gazowni. Na 10 top postów spółek energetycznych na Facebooku najwięcej należało do Polskiej Spółki Gazownictwa (6 wpisów).

spolki energetyczne ranking facebook wrzesien 2022 posty

Podsumowując – jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Polska Spółka Gazownictwa, Grupa PGE oraz Enea. Najgorzej we wrześniowym zestawieniu wypadły: EWE (90 interakcji), Veolia PL (113 interakcji) oraz PKP Energetyka Kariera (135 interakcji).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].