Jak kształtowała się popularność spółek kolejowych na Facebooku w grudniu? PKP Intercity znalazły się na pozycji lidera, zaraz za nimi uplasowały się Koleje Mazowieckie, zaś podium zamknęły Koleje Śląskie. Jak poradzili sobie pozostali?
Ranking spółek kolejowych na Facebooku. PKP Intercity liderem
W grudniowym rankingu pierwsze miejsce zajęły PKP Intercity. Profil zebrał 7,5 tys. interakcji. Miejsce drugie przypadło w udziale Kolejom Mazowieckim (6,7 tys. interakcji). Lokatę trzecią zajęły zaś Koleje Śląskie (6,4 tys. interakcji).
Najaktywniejszym profilem w zestawieniu był profil SKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska. Przez cały miesiąc pojawiło się na nim aż 78 postów. Aktywne były również Koleje Śląskie (67 wpisów) czy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (49 publikacji). Najgorzej pod tym względem wypadła spółka SKM Trójmiasto (16 postów).
Największą liczbę polubień oraz komentarzy zebrał profil należący do PKP Intercity (3,9 tys. polubień oraz 1,7 tys. komentarzy). Największą liczbą udostępnień cieszyły się posty opublikowane przez Koleje Śląskie (625 udostępnień).
Spółki kolejowe na Facebooku w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Największym zainteresowaniem internautów cieszył się post POLREGIO. Wpis, w którym zawarte były życzenia bożonarodzeniowe, zebrał 1,4 tys. interakcji. Ta publikacja miała również najwięcej polubień (1 tys.).
Drugie miejsce zajął post opublikowany przez Koleje Mazowieckie. Miał on 732 interakcje, a traktował o Piotrze Świderskim – maszyniście KM oraz Mistrzu Polski w podnoszeniu ciężarów. Na miejscu trzecim uplasował się wpis spółki PKP Intercity, który zebrał 692 wszystkich interakcji ze strony użytkowników. Publikacja odnosiła się do zmiany rozkładu jazdy tych kolei.
Najwięcej komentarzy przypadło w udziale Kolejom Mazowieckim (414), zaś największą liczbę udostępnień miał post opublikowany przez PKP Intercity. Grudniowy ranking top postów spółek kolejowych na Facebooku wyraźnie zdominowały PKP Intercity. Opublikowały bowiem 7 z 10 najpopularniejszych wpisów.
Podsumowując, w badanym okresie największą uwagę internautów przykuły profile PKP Intercity, Kolei Mazowieckich oraz Kolei Śląskich. To właśnie te facebookowe strony uzyskały najlepsze wyniki. Dobrze poradziły sobie również PKP Polskie Linie Kolejowe czy Koleje Dolnośląskie. Wymienione spółki mają się dobrze, czego przejawem mogą być również duże przyrosty nowych fanów oraz dobrze prowadzona komunikacja marketingowa.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].