Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie spółki kolejowe na Facebooku. Na podium znalazły się Koleje Dolnośląskie, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Koleje Śląskie. Jak w tym zestawieniu wypadli inni?
Ranking spółek kolejowych na Facebooku. Koleje Dolnośląskie, PKP Polskie Linie Kolejowe i Koleje Śląskie w pierwszej trójce
Koleje Dolnośląskie S.A. wygenerowały na swoim profilu największą liczbę interakcji (6,4 tys.), tym samym zostawiając konkurencję daleko w tyle. Wraz z nimi na podium zestawienia znalazły się PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (4,1 tys. interakcji) oraz Koleje Śląskie (4 tys. interakcji). Bardzo dobre rezultaty osiągały też Koleje Mazowieckie (3,7 tys.) i POLREGIO (3,3 tys.). Największym przyrostem nowych fanów w kwietniu mogą pochwalić się Koleje Dolnośląskie S.A., którym przybyło 778 nowych fanów. Za nimi znalazło się POLREGIO z wynikiem 313 nowych obserwatorów, zaś pozostałe spółki wypadły pod tym względem dość przeciętnie. Najwolniej rozwijały się Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., które zdobyły jedynie 26 nowych fanów.
Wysoka aktywność własna widoczna była w przypadku spółek: Koleje Śląskie (66 postów), SKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska (60 postów) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (52 posty). Dużo na swoich facebookowych stronach udzielały się również Koleje Mazowieckie (41 wpisów), Łódzka Kolej Aglomeracyjna (36 wpisów) i Koleje Małopolskie (31 wpisów).
Najwięcej polubień postów w badanym okresie uzyskały profile spółek: Koleje Dolnośląskie S.A. (3,8 tys. polubień), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (3,2 tys. polubień) oraz Koleje Śląskie (2,6 tys. like’ów). Najwięcej komentarzy pod swoimi publikacjami zdobyły: POLREGIO (750), PKP Intercity (672) oraz Koleje Dolnośląskie S.A. (586), zaś najwięcej udostępnień postów zdobyły Koleje Dolnośląskie S.A. (643).Największą popularność w badanym okresie uzyskał wpis opublikowany przez Koleje Dolnośląskie S.A. Post ten opisywał historię zaginionej 7-letniej dziewczynki w spektrum autyzmu, którą, dzięki zaangażowaniu obsługi pociągu spółki, udało się znaleźć i przekazać mamie. Publikacja ta zyskała aż 2 tys. interakcji ze strony użytkowników i zebrała również najwięcej polubień ze wszystkich kwietniowych top postów.
Na miejscu drugim uplasował się również wpis autorstwa Kolei Dolnośląskich, informujący o ponownym udostępnieniu kierunku „Skalne Miasto” w Czechach. Publikacja zdobyła 1,2 tys. interakcji i była najchętniej udostępnianą ze wszystkich znajdujących się w zestawieniu (149 udostępnień). Zdobyła również bardzo dużo like’ów, bo aż 784. Na miejscu trzecim uplasował się post należący do POLREGIO, z wynikiem 900 interakcji, a był on wielkanocnym konkursem, mającym na celu zaangażowanie fanów do reagowania.
Wśród wpisów, które znalazły się na liście najbardziej popularnych postów spółek kolejowych na Facebooku, najwięcej umieściły Koleje Dolnośląskie S.A. (4 posty), POLREGIO (3 posty) oraz PKP Intercity (3 posty).
Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile spółek Koleje Dolnośląskie S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Koleje Śląskie. Ranking wyraźnie pokazuje, że to jednak Koleje Dolnośląskie zdecydowanie wyprzedzały konkurentów pod względem liczby interakcji generowanych w obrębie profilu. Analiza objęła spółki, które wygenerowały powyżej 500 interakcji. Mniejszą liczbę uzyskały dwie firmy: PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Spółka z o.o. oraz LOTOS Kolej.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].