Jak kształtowała się popularność spółek kolejowych na Facebooku w maju? Dzięki wysokiej aktywności własnej, Koleje Śląskie znalazły się na pozycji lidera. Zaraz za nimi, z bardzo zbliżonym rezultatem, uplasował się zwycięzca kwietniowego zestawienia – Koleje Dolnośląskie. Podium zamyka spółka PKP Intercity.

Ranking spółek kolejowych na Facebooku. Koleje Śląskie i Koleje Dolnośląskie na czele

Zaobserwowaliśmy pewne przetasowania w składzie pierwszej trójki, w stosunku do rankingu z ubiegłego miesiąca – Koleje Śląskie awansowały z miejsca trzeciego na pozycję lidera, Koleje Dolnośląskie spadły z jedynki na miejsce drugie, a PKP Intercity zastąpiło na podium spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Warto zauważyć, że dwa czołowe profile zestawienia generowały podobną sumę interakcji, mimo widocznych różnic w aktywności własnej – Koleje Śląskie były jednym z najaktywniejszych profili w zestawieniu (72 wpisy własne), natomiast Koleje Dolnośląskie pod tym względem wypadały raczej przeciętnie (23 wpisy własne). Relatywnie niską aktywność wykazywał też profil PKP Intercity, który może pochwalić się jednak absolutnie topowym przyrostem nowych fanów (aż 1,7 tys.). Co ciekawe, profil lidera to jednocześnie jeden z najmniejszych profili w niniejszym rankingu.

Liderem liczby publikacji okazała się Warszawska Szybka Kolej Miejska (82 wpisy), jednak interaktywność tego profilu była przeciętna.

Największym zainteresowaniem internautów cieszył się post POLREGIO kuszący wizją zbliżających się wakacji, a co za tym idzie, także wyjazdów. Podobną taktykę przyjęły też Koleje Dolnośląskie, promujące lokalne zabytki i ciekawe miejsca. PKP Intercity skupiło się natomiast bardziej na kwestiach związanych z promocjami na bilety oraz kwestiami technicznymi.

Warto być aktywnym, czego dowodem jest bardzo dobry wynik Kolei Śląskich, które wskoczyły na pozycję lidera, mimo faktu, że są jednym z mniejszych profili zawartych w niniejszym rankingu. Dobry wynik uzyskały też Koleje Dolnośląskie, do czego mogły przyczynić się ciekawe publikacje własne, promujące lokalne zabytki. W przypadku PKP Intercity natomiast warto zwrócić uwagę na znaczny przyrost liczby nowych fanów – spółka ma się dobrze, czego przejawem mogą być też interesujące promocje, wspierane dobrze odbieraną komunikacją marketingową.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.