Jak kształtowała się popularność spółek kolejowych na Facebooku we wrześniu? Koleje Dolnośląskie znalazły się na pozycji lidera, zaraz za nimi uplasowały się Koleje Mazowieckie, zaś podium zamknęły Koleje Śląskie. Jak poradzili sobie pozostali?
Ranking spółek kolejowych na Facebooku. Koleje Dolnośląskie liderem
We wrześniowym rankingu pierwsze miejsce zajęły Koleje Dolnośląskie. Profil zebrał 6,6 tys. interakcji. Miejsce drugie przypadło w udziale Kolejom Mazowieckim (5,8 tys. interakcji). Lokatę trzecią zajęły zaś Koleje Śląskie (4 tys. interakcji).
Najaktywniejszym profilem w zestawieniu był profil SKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska. Przez cały miesiąc pojawiło się na nim aż 90 postów. Aktywne były również Koleje Śląskie (60 wpisów) czy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (54 publikacje). Najgorzej pod tym względem wypadła spółka PKP CARGO (5 postów).
Największą liczbę polubień oraz udostępnień zebrał profil należący do Kolei Dolnośląskich (635 udostępnień oraz 4,3 tys. polubień). Najszerzej komentowano posty opublikowane przez Koleje Mazowieckie (894 komentarzy).
Spółki kolejowe na Facebooku we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Największym zainteresowaniem internautów cieszył się post Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wpis, który dotyczył powstrzymania nastolatki przed samobójstwem przez pracowników ochrony PKM zebrał 2,6 interakcji. Ta publikacja miała również najwięcej komentarzy (240), udostępnień (368) oraz polubień (1,4 tys. – ex aequo z postem Kolei Dolnośląskich).
Drugie miejsce zajął post opublikowany przez Koleje Dolnośląskie. Miał on 1,8 tys, interakcji, a traktował o mieście Głuszyca. Na miejscu trzecim uplasował się wpis spółki POLREGIO, który zebrał 947 wszystkich interakcji ze strony użytkowników. Publikacja odnosiła się do Europejskiego Dnia Maszynisty Kolejowego i była promocją tego zawodu.
Wrześniowy ranking top postów spółek kolejowych na Facebooku zdominowały Koleje Dolnośląskie. Opublikowały bowiem 4 z 10 najpopularniejszych wpisów.
Podsumowując, w badanym okresie największą uwagę internautów przykuły profile Kolei Dolnośląskich, Kolei Mazowieckich oraz Kolei Śląskich. To właśnie te facebookowe strony uzyskały najlepsze wyniki. Dobrze poradziły sobie również PKP Polskie Linie Kolejowe czy Pomorska Kolej Metropolitalna. Wymienione spółki mają się dobrze, czego przejawem mogą być również duże przyrosty nowych fanów oraz dobrze prowadzona komunikacja marketingowa.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].