Jak ubezpieczyciele radzili sobie na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r.? Najwięcej interakcji wygenerowały profile Aviva, Nationale-Nederlanden oraz LINK 4. Najaktywniejszym fanpagem w zestawieniu okazała się Aviva, zaś największy przyrost nowych fanów uzyskała Compensa Polska. Jak radzili sobie inni?
Aviva, Nationale-Nederlanden i LINK 4 – najpopularniejsi ubezpieczyciele na Facebooku w kwietniu
Pod względem interakcji w pierwszej trójce znaleźli się ubezpieczyciele Aviva (10 tys.), Nationale-Nederlanden (5,4 tys.) oraz LINK 4 (4,5 tys.). W kwietniu najszybciej rozwijał się za to fanpage Compensa Polska, który w ciągu 30 dni zyskał aż 1,1 tys. nowych fanów. Profil Nationale-Nederlanden zyskał niespełna 500 nowych obserwatorów, a PZU 172.
W kwietniu największą aktywność na Facebooku wykazywało PZU (32 opublikowane posty) i CUK Ubezpieczenia (17 postów). Pod tym względem dość prężnie działały również strony należące do Nationale-Nederlanden, Compensa Polska, Wiener czy Ergo Hestia. Najwięcej like’ów zebrali ubezpieczyciele Aviva (7,4 tys.) i Nationale-Nederlanden (4,3 tys.), zaś najwięcej komentarzy zyskały profile Aviva (576), Link4 (540) oraz PZU (225).
W badanym okresie największą popularnością cieszyły się posty ubezpieczycieli Aviva, LINK 4 oraz Nationale-Nederlanden. Najbardziej angażujący wpis, który zyskał aż 6 tys. interakcji ze strony użytkowników, należał do Aviva. Dotyczył on oferty ubezpieczenia domu lub mieszkania, która obejmuje pokrycie kosztów leczenia weterynaryjnego psa lub kota po nieszczęśliwym wypadku.
Wpis ten zyskał najwięcej polubień (4 tys.), udostępnień (571) i komentarzy (301) ze wszystkich postów, które znalazły się w zestawieniu. To cenna wskazówka – zamieszczane przez firmy treści przedstawiające zwierzęta często mają bardzo istotny wpływ na zaangażowanie fanów.
Drugim z kolei najpopularniejszym postem był post należący do LINK 4, a który zebrał 2 tys,. interakcji. Był to też drugi z kolei wpis, który zyskał największą liczbę komenatrzy (188). W tym przypadku zwiększoną aktywność internautów może tłumaczyć charakter posta, był to bowiem wpis angażujący fanów do zostawiania pod nim odpowiedzi na zadane przez ubezpieczyciela pytanie. Trzeci na podium, pod względem popularności w kwietniu, był post na profilu Nationale-Nederlanden (1,6 tys. interakcji). Ten wpis zyskał bardzo dużą liczbę polubień (1,4 tys.).
Warto zauważyć, że najwięcej najpopularniejszych wpisów umieścił profil Aviva (4 posty) i LINK 4 (3 posty). W rankingu, z powodu niskiej liczby interakcji, nie pokazano firm EUCO Europejskie Centrum Odszkodowań, PRU – Czas na przyszłość, AEGON, Allianz Polska, Vienna Life oraz Benefia24, InterRisk i MetLife Polska.
Podsumowując, w czołówce najlepszych ubezpieczycieli na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. znalazły się profile Aviva, Nationale-Nederlanden i LINK 4. Warto zauważyć, że drugi pod względem ilości fanów profil ERGO Hestia znalazł się dopiero na 7. miejscu zestawienia i w badanym okresie wcale nie okazał się liderem w mediach społecznościowych. Pod względem sumy interakcji generowanych w obrębie profilu wyprzedzili go znacznie mniejsi konkurenci, m.in. dość niepozorny fanpage SIGNAL IDUNA Polska.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].