Popularność ubezpieczycieli na Facebooku w maju 2022 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak profile ubezpieczycieli radziły sobie na Facebooku w maju 2022 r.? Nationale-Nederlanden generowało najwięcej interakcji, wyraźnie wyprzedzając pozostałe firmy. Mimo relatywnie niskiej liczby wpisów własnych, LINK4 znalazło się na drugiej pozycji. Podium zamyka Ergo Hestia.

Nationale-Nederlanden, LINK4 oraz Ergo Hestia zyskiwały największą popularność

Profile towarzystw ubezpieczeniowych zawierające „(PL)” w nazwie to profile międzynarodowe, posiadające polską wersję językową.

Lider zestawienia – Nationale-Nederlanden – przodował w zakresie polubień i generowanych dyskusji, co miało znaczny wpływ na ostateczny wynik tego profilu. Fanpage drugiego w tabeli LINK4 był przeciętnie aktywny, nie przeszkodziło mu to jednak w uzyskaniu stosunkowo dobrego rezultatu, warto zauważyć jednak, że biorąc pod uwagę sumę interakcji, profil ten uzyskał ponad dwukrotnie niższy wynik niż lider. Na trzeciej pozycji uplasowała się Ergo Hestia z rezultatem 3 tys. interakcji w sumie.

Wyniki na pułapie między 2 i 3 tys. interakcji osiągnęły też profile PZU, Aviva, Compensa Polska oraz SIGNAL IDUNA Polska. Warto przy tym zauważyć, że to PZU uzyskało najwyższą liczbę udostępnień komunikatów własnych w zestawieniu.

Aviva, która była liderem poprzedniego zestawienia, osiągając wówczas pułap 10 tys. interakcji, tym razem znalazła się na piątej pozycji. Nationale-Nederlanden awansowało z pozycji drugiej na pierwsze miejsce. Na podium utrzymało się także LINK4.

Biura podróży w maju 2022 r. Najpopularniejsze posty

Nationale-Nederlanden zaskarbiło sobie sympatię internautów publikując treści okolicznościowe, związane z bieżącymi wydarzeniami.  Szczególnie aktywne dyskusje budził post z okazji Dnia Praw Zwierząt. Podobny sposób na marketing miało LINK4, choć tutaj treść wpisów bardziej korelowała z głównymi obszarami zainteresowania tego ubezpieczyciela. Ergo Hestia odniosła się natomiast do ważnej kwestii pomocy ukraińskim rodzinom uciekającym przed wojną.

Niniejsze badanie wykazało, że największą liczbę wypowiedzi w minionym miesiącu zamieścił profil PZU, którego komunikacja była także najczęściej udostępniana. Największą sumę interakcji wygenerowało Nationale-Nederlanden, przesuwając się na pozycję lidera tabeli w stosunku do kwietnia 2022 r. W maju na podium znalazły się też LINK4 i Ergo Hestia – pierwszy z wymienionych profili zyskiwał znacznie więcej komentarzy, drugi natomiast miał przewagę w zakresie wpisów podawanych dalej na tablicach internautów.

Profile Benefia24, EuCO.pl Europejskie Centrum Odszkodowań S.A. oraz Vienna Life były nieaktywne.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].